ایالات متحده، آتش تروریسم در دنیا را شعله‌ورتر می‌کند

یک مجله آمریکایی نوشت: صادرات اسلحه توسط آمریکا به کشورهایی مانند عربستان و قطر، آتش تروریسم در دنیا را شعله‌ورتر می‌کند.
کد خبر: ۶۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ - 02January 2016

ایالات متحده، آتش تروریسم در دنیا را شعله‌ورتر می‌کند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) مجله آمریکایی سالن با انتقاد از صادرات اسلحه آمریکا به کشورهای حامی گروههای تروریستی تکفیری نوشت که ایالات متحده از اینکه به صادرکننده نخست اسلحه در دنیا تبدیل شده است نباید افتخار کند زیرا بخش قابل توجهی از این سلاح به خلیج فارس صادر میشود.

این مجله آمریکایی در ادامه نوشت: سناتور سابق باب گراهام، گروههای تروریستی مانند داعش و القاعده را حاصل افکار، اموال و پشتیبانی عربستان سعودی دانسته بود. مقامات آمریکایی نیز در بین خود به این نکته بهطورمحرمانه اعتراف میکنند که گروههای تروریستی مثل القاعده توسط ثروتمندان سعودی حمایت میشود اما هیچوقت این موضوع را آشکارا اعلام نمیکنند زیرا کشورهای خلیج فارس بزرگترین ذخایر نفتی جهان را دارند.

این گزارش در ادامه با اشاره به حمایت قطر از تروریسم مینویسد: قطر که از حامیان گروههای سلفی در سرتاسر جهان بهشمار میرود نیز یکی از مقاصد صادرات اسلحه آمریکا بهشمار میرود. سعودی و قطر بیشتر این سلاحها را برای بمباران وحشیانه فقیرترین کشور منطقه یعنی یمن استفاده میکنند و مابقی را برای گروههای تروریستی به سوریه ارسال میکنند.

سالن همچنین فاش کرد که عربستان سعودی، قطر، ترکیه و همپیمانان غربی آنها از گروههای سلفی مانند جبههالنصره، شاخه سوری سازمان القاعده پشتیبانی میکنند.

نویسنده این گزارش در پایان مینویسد: صادرات اسلحه به این کشورها به مثابه روشنکردن هیزم تروریسم توسط آمریکاست. با افزایش همکاری نظامی میان واشنگتن و این کشورها بهبهانه حمایت از همپیمانان در جنگ با تروریسم، آمریکا باعث تقویت گروههای تروریستی و افزایش خشونتها میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار