با حضور مشاورین وزرا در امور ایثارگران انجام شد؛

برگزاری چهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان بوشهر

چهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با سرپرست اداره کل مشاورین امور ایثارگران، مشاورین وزرا در امور ایثارگران، استاندار بوشهر، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر، اعضاء شورای ترویج، مدیران کل استانداری و دستگاه‌های اجرایی و مسئولین نظامی و انتظامی استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ - 21January 2024

برگزاری چهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان بوشهربه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، چهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور «رضا رحیمی‌نسب» سرپرست اداره کل مشاورین امور ایثارگران، مشاورین وزرا در امور ایثارگران، «احمد محمدی‌زاده» استاندار بوشهر، «نعمت‌الله غلامپور» مدیر کل بنیاد شهید، اعضاء شورای ترویج، مدیران کل استانداری و دستگاه‌های اجرایی و مسئولین نظامی و انتظامی استان بوشهر برگزار شد.

«نعمت‌الله غلامپور» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر، ضمن تقدیر و تشکر از حضور مشاورین وزرا در استان و ارائه گزارش کامل در مورد اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در زمینه‌های سلامت و توانمند سازی، مددکاری و دیدار در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: در استان بوشهر برای اولین بار فیلم سینمایی شهید نادر مهدوی و ۴ مستند فاخر دیگر با همکاری اداره کل حفظ آثار، سپاه پاسداران، صداو سیما و اداره کل ارشاد ساخته می‌شود و جهت تولید آثار پیگیری لازم به عمل آمده و ۲۰ درصد از کار فیلم شهید نادر مهدوی انجام شده است.

وی افزود: طراحی دیجیتالی ۵۰۰ عکس شهید والامقام شهرستان بوشهر، ثبت خاطرات والدین و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان، بانک اطلاعاتی شهدا، چاپ کتاب شهدای دانش آموز استان، یادواره شهدا، همایش فعالین فرهنگی حوزه ایثار و شهادت، همایش منطقه‌ای نویسندگان نوقلم و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در استان بوشهر انجام شده و بعضی نیز در دست اقدام است.

رحیمی نسب، سرپرست اداره کل امور مشاورین وزرا در دستگاه‌های اجرایی نیز ضمن ارائه گزارش کار از حضور ۴ روزه این عزیزان در استان بوشهر گفت: در مدت چهار روز، ۴۰ مشاور امور ایثارگران وزرا و معاونین رئیس جمهور در سازمان‌های دولتی در استان بوشهر حضور داشتند تا ضمن شنیدن مشکلات ایثارگران، زمینه رفع آن فراهم شود.

وی افزود: در این مدت و در قالب ۸۱۵ میز خدمت، ۲ هزار و ۷۴۳ نفر از جامعه ایثارگران استان بوشهر با این مشاورین به شکل چهره به چهره به گفتگو نشسته و مسائل و مشکلاتشان را در میان گذاشتند.

سرپرست اداره کل امور مشاورین وزرا در دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: همچنین در قالب طرح سپاس، ۲۰۶ بازدید و سرکشی به خانواده‌های ایثارگران استان توسط مشاورین وزرا انجام شد.

رحیمی‌نسب ادامه داد: ۵۳ جلسه با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر پیرامون توجیه قوانین مرتبط با جامعه ایثارگری، ۵۸ مورد سخنرانی در نشست با کارکنان ادارات و دریافت ۷۱۵ فقره نامه ایثارگران بخشی از کارکرد مشاورین وزرا در چند روز حضور در استان بوشهر بوده است.

وی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر، بیان کرد: به غیر از وزارت نفت سایر دستگاه‌ها نسبت به تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر خود اقدام کرده که بخشی انجام و بخشی دیگر نیز در مراحل انتهایی قرار دارد.

سرپرست اداره کل امور مشاورین وزرا در دستگاه‌های اجرایی گفت: تخصیص یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در همان اداره، شناسایی و ارتقا ایثارگران مستعد، متعهد و متخصص در حوزه‌های مدیریتی و انتخاب یک مشاور امور ایثارگران در هر سازمان دولتی برای پیگیری خدمات این قشر مهمترین مطالبه از مدیران است.

محمدی‌زاده استاندار بوشهر نیز ضمن تشریح اقدامات انجام شده در خصوص رسیدگی به ایثارگران معزز استان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: با وقوع انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، عزت و اقتدار به کشور ایران اسلامی بازگشت و امروز ابرقدرت‌های پوشالی به قدرت واقعی مردم ایران اذعان دارند.

وی ادامه داد: بوشهر و مردم ولایتمدار آن در هوا، دریا و زمین با دشمن بعثی جنگیدند و از مرز‌ها و آب و خاک این سرزمین مقدس دفاع کردند و عزیزترین سرمایه خود را تقدیم انقلاب و اسلام و کشور نموده و وظیفه ما خدمت به این مردم قهرمان است و امروز در امر فرهنگی تمرکز خویش را بر مدارس و دانشگاه‌ها گذاشتیم تا با کمک سپاه، یادواره‌های شهدا را با محوریت دانش آموزان و دانشجویان برگزار کنیم.

وی با اشاره به مشکلات ایثارگران در زمینه اشتغال ایثارگران تاکید کرد: پس از حضور پربرکت مشاورین وزرا در امور ایثارگران در استان بوشهر منتظر اتفاقات خوب در زمینه سهمیه ۵۰ درصدی جوانان بوشهری در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و تبدلیل وضعیت‌های باقیمانده ایثارگران در سازمان انرژی اتمی، نفت، گاز و پتروشیمی، سازمان بنادر و حل مشکلات ایشان به زودی هستیم.

در ادامه مشاورین وزرای کشور، سازمان برنامه و بودجه، آموزش و پرورش، نفت، اقتصاد، صمت، تعاون کار و رفاه اجتماعی در امور ایثارگران، فرماندار بوشهر و غضنفری، از سپاه پاسداران با ارائه گزارش کار مشکلات ایثارگران را مطرح کرده و در مورد مسائلی همچون، اشتغال، تبدیل وضعیت، وام، مسکن، حقوق و معیشت، شادی و نشاط و امکانات تفریحی ایثارگران، توجه به مشاورین ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی، دیدارها، شناسایی مشکلات ایثارگران، آزمون‌های استخدامی، حضور مشاورین در کمیته انتصابات، توجه به ایثارگران از کارافتاده صدور کارت ایثارگران و ایثارگران کارمندی که در مناطق جنگی حضور داشتند صحبت‌ها و راهکار‌هایی را ارائه کرده و توجه بیشتر به این قشر معزز را خواستار شدند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها