در جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) جوان سرباز؛

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح: وام خود اشتغالی سربازان افزایش می‌یابد

سردار سرتیپ «عبداللهی» با بیان اینکه سال گذشته مجموعاً دو هزار میلیارد تومان وام خود اشتغالی به سربازان مهارت‌آموخته اعطا شد، گفت: این وام در سال آینده به پنج هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۶۴۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ - 22January 2024

سردار عبداللهیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «علی عبداللهی» معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (دوشنبه) در شانزدهمین جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) جوان سرباز ویژه رده‌های سازمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح و قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (عج) که در دانشگاه عالی دفاع ملی (داعا) برگزار شد، اظهار داشت: اینکه برای دوران سربازی از عبارت «مقدس» استفاده می‌شود، بیانگر این است که سربازی در جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و تمامیت ارضی کشور و دفاع از ناموس مردم است و به همین جهت سربازی تقدس دارد.

سردار عبداللهی ادامه داد: به همین دلیل همه ما افتخار می‌کنیم که این عنوان سربازی را در کنار نام خود داریم؛ به همین جهت کسی نباید در دوران سربازی احساس بطالت وقت کند؛ چون خدمت بسیار ارزشمندی انجام می‌دهد.

مطالب بیشتر:
**رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی: طرح‌های بزرگی برای غنی‌سازی دوران سربازی در راه است 

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: به عبارت دیگر ما همه جزو یک خانواده هستیم و همانند اعضای بدن که هرکدام برای فعالیت انسان نقش ایفا می‌کنند، سربازی هم چنین نقشی در جامعه دارد.

وی با بیان‌ اینکه در جنگ تحمیلی سربازان شجاع و دلیری داشتیم، گفت: سرباز بخشی از بنیه دفاعی کشور محسوب می‌شود؛ اما اینکه گاهی وضعیت سربازی امروز با دیروز مقایسه می‌شود، قابل قبول نیست؛ چرا که در گذشته شئون سربازی رعایت نمی‌شد.

سردار عبداللهی اضافه کرد: امروز بیش از ۴۵ درصد سربازان ما تحصیلات عالیه دارند و حتی چند سازمان و مجموعه برای ساماندهی سربازان نخبه و بهره‌مندی از توان این افراد راه‌اندازی کردیم.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: البته هر کاری سختی خاص خودش را دارد؛ لذا کسی می‌تواند موفق باشد که سخت تلاش کند. نظم و انضباط دوران سربازی، از فرد یک انسان منضبط می‌سازد و آستانه تحمل افراد را هم افزایش می‌دهد.

وی‌ عنوان کرد: از دو سال پیش، نیرو‌های مسلح تلاش کردند تا کار‌هایی که به سربازان محول می‌شود، دون شأن سربازان نباشد و این موضوع هم به تمامی نیرو‌های مسلح ابلاغ شده است؛ البته در کنار این موضوع آموزش‌های مهارت‌آموزی حرفه‌ای در اوقات فراغت هم در حال ارائه است.

سردار عبداللهی یادآور شد: سال گذشته مجموعاً دو هزار میلیارد تومان وام به سربازانی که خدمت آن‌ها به اتمام رسیده و توانستند مهارت حرفه‌ای را در مدت سربازی خود فرا بگیرند، اعطا شد تا مشغول به کار شوند که این وام خود اشتغالی در سال آینده به پنج هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: همواره به فرماندهان درخصوص نحوه مواجهه با سربازان تأکید کرده‌ایم و حتی در سازمان نیرو‌های مسلح آموزش‌های مجزایی را طراحی کردیم تا نحوه کار با سربازان را ملاک قرار دهند.

وی در پایان گفت: در ستاد کل نیروهای مسلح به‌منظور آشنایی با سیره و زندگی شهدا درخواست کردیم تا هر سربازی که می‌تواند از خاطرات یک شهید سه صفحه A۴ بنویسد و آن را ارائه کند که ۴۷ نفر از سربازان در این زمینه اقدام کردند و هم‌اکنون این مطالب با همکاری عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح تدوین شده است و در آینده منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار