در آیین افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن بسیج؛

سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج حافظان قرآن و حدود الهی هستند/ قرآن راه جهاد، ایثار، صبر و ایمان را به ما می‌آموزد

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سپاه و بسیج حافظان حدود الهی و آیات روح‌بخش فیاض وحی الهی هستند، گفت: قرآن در میان جوانان و نوجوانان ما جای خود را باز کرده است.
کد خبر: ۶۴۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹ - 22January 2024

سرلشکر سلامی: قرآن تجسم صراط مستقیم الهی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن بسیج سراسر کشور، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصداق آیه «لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَىٰ مِنْ أَوَّلِ یَوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فِیهِ ۚ فِیهِ رِجَالٌ یُحِبُّونَ أَنْ یَتَطَهَّرُوا ۚ وَاللَّهُ یُحِبُّ الْمُطَّهِّرِینَ» است، اظهار داشت: سپاه و بسیج حافظان حدود الهی و حافظان آیات روح‌بخش فیاض وحی الهی هستند که بایستی حقایق قرآن را همانند آب‌های جاری و زلال بر پیکره ایمانی جامعه ما جاری کنند تا رخسار جامعه تجلی‌گاه نور خداوند باشد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: راه‌های آرامش جامعه از میان آیات الهی عبور می‌کند و اگر ما می‌خواهیم یک جامعه ایمن، آرام و سرشار از مهربانی، روح خدمت و ایثار داشته باشیم، همه این مفاهیم، فضائل ارزشمندی هستند که خداوند در قرآن کریم به آن‌ها اشاره می‌کند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه قرآن کریم کتاب و نور مبین است، عنوان کرد: بسیجیان و مؤمنان برای اینکه بتوانند دین خدا را ترویج کنند، معارف الهی را رونق ببخشند، جامعه را جلوه‌گاه تحقق حقایق الهی کنند و به منطق حق مسلط و مجهز شوند، بایستی حتماً با قرآن انس و الفت جاودانه داشته باشند.

وی گفت: خانه‌هایی که در آن‌ها تلاوت قرآن صورت می‌گیرد، خداوند متعال اذن رفعت یافتن به آن‌ها می‌دهد و این خانه‌ها ارتفاع معنوی پیدا می‌کنند که این موضوع برای جامعه ما مهم است؛ چراکه شفای همه درد‌های جوامع امروزی در قرآن وجود دارد؛ بنابراین وقتی چنین گنجینه گران‌بهایی از هدایت و سعادت در اختیار ماست، هجران قرآن و دوری از آن، ناسپاسی در حق خداوند متعال است.

مطالب بیشتر:
** ۱۱۴ دارالقرآن بسیج افتتاح شد+ عکس و فیلم 
** هدف‌گذاری برای راه‌اندازی ۵۰۰ دارالقرآن بسیج/ توسعه مهدهای قرآنی و فعالیت‌های قرآنی در مدارس

سرلشکر سلامی اظهار داشت: تمام حقایق عالم در قرآن کریم وجود دارد؛ لذا انسان‌هایی که با قرآن انس معنوی می‌گیرند، با حقایق عالم بیشتر آشنا می‌شوند و صراط مستقیم الهی را بهتر تشخیص می‌دهند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن بسیج سراسر کشور، بیان کرد: کار ارزشمندی که در سازمان بسیج مستضعفین آغاز شده، گام بسیار مقدسی است که در اولین گام آن، ۱۱۴ دارالقرآن به تعداد سوره‌های قرآن کریم افتتاح شده که در کشور ما پدیده‌ای جدید است.

وی با بیان اینکه قرآن تجسم صراط مستقیم الهی است، افزود: ان‌شاءالله با همتی که در سازمان بسیج مستضعفین، سپاه‌های استانی، نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج وجود دارد، تحقق یک جامعه قرآنی برای ما سخت نیست؛ چراکه ما یک جامعه بسیار غنی از لحاظ مادی و معنوی هستیم و می‌توانیم آن‌گونه که حق قرآن است، آن را در جامعه ترویج دهیم.

سرلشکر سلامی  با اشاره به اینکه خواندن قرآن دل‌ها را آرامش می‌دهد، خاطرنشان کرد: قرآن راه جهاد، انقاق، صبر، توکل و ایمان را به ما می‌آموزد و هر آیه قرآن راه جدیدی به سوی حقایق الهی است.

فرمانده کل سپاه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه جامعه ما به برکت وجود بسیج مستضعفین یک جامعه قرآنی شود، گفت: قرآن در میان جوانان و نوجوانان ما جای خود را باز کرده و آن‌ها در حال مأنوس شدن با قرآن کریم هستند که این موضوع یکی از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی ایران و خون پاک شهیدان است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار