سخنگوی قوه قضاییه:

ملت ایران خواستار محاکمه منافقین هستند

ستایشی گفت: مطالبه محاکمه منافقین خواسته تمام ملت ایران است.
کد خبر: ۶۴۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰ - 23January 2024

ملت ایران خواستار محاکمه منافقین هستندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «مسعود ستایشی» سخنگوی قوه قضائیه در جمع خبرنگاران در حاشیه دادگاه منافقین، اظهار داشت: این محاکمه که در شعبه ۱۱ شاهدش بودیم مربوط به محاکمه منافقین است.

ستایشی افزود: محاکمه منافقین یک مطالبه جدی مردم ایران است این مطالبه در سالیان گذشته وجود داشته و به مرحله‌ای رسیدیم که توسط قوه قضاییه رسیدگی می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: مطابق موازین قانونی در مقام پاسخگویی این مطالبه هستیم، این پرونده بحث بیش از صد جنایت تروریستی خیانت بار است این پرونده دارای شکات متعدد است و روند دادرسی یک روند دادرسی عادلانه و منطبق با موازین قانونی است.

وی افزود: تمام تلاش قوه قضاییه این است که این رسیدگی به احسن وجه متجلی شود و هیچ حقی از کسی ضایع نشود قبل از تشکیل دادگاه به این نکته توجه شد به صورت رسمی ابلاغ شود که متهمین وکیل تعرفه کنند متهمین پرونده از معرفی وکیل امتناع کردند و دادگاه تکلیف داشت وکیل تسخیری را برای این‌ها تعریف کند و پنج نفر از وکلای تسخیری در جلسه و در مقام استماع حضور داشتند.

ستایشی گفت: به رغم اینکه این گروهک تروریستی از منفور‌ترین و بی شرمانه‌ترین جرم‌ها امتناع نکردند و مغضوب هستند توسط ملت ایران، اصرار قوه این است که پرونده این‌ها کاملاً عادلانه و منطبق با موازین قانونی صورت بگیرد و تشریفات دادرسی مورد توجه کامل قرار بگیرد و کسانی که در مقام قضاوت‌های هستند در انتها برای دادرسی عادلانه شهادت بدهند.

وی افزود: گروهک تروریستی مجاهدین خلق از ابتدای انقلاب تا کنون اقدامات خیانت آمیز فراوانی را مرتکب شدند و در این پرونده که متضمن کیفر خواست هفتصد صفحه‌ای است تلاش شده که عمده این جنایات و خباثت‌ها مثل قتل مردم عادی زنان کودکان و شهروندان تا شهادت مسؤولین ما و همچنین ارتباط این گروهک با رژیم بعثی و اقدام ارائه اطلاعات به رژیم‌های خاصم بیان شود.

ستایشی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید مساعدت دستگاه قضایی درباره متهمینی که توبه می‌کنند چیست، گفت: کسانی که نسبت به اعمالشان پشیمان هستند مسایلشان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها