بیانیه وزارت خارجه سوریه علیه اردن

دمشق در واکنش به حملات هوایی ارتش اردن در خاک سوریه این اقدامات را تاسف‌بار خواند و تاکید کرد که چنین حملاتی غیرقابل توجیه است.
کد خبر: ۶۴۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱ - 23January 2024

بیانیه وزارت خارجه سوریه علیه اردنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس،  وزارت امور خارجه سوریه عصر امروز (سه‌شنبه) به حملات ارتش اردن در خاک سوریه واکنش نشان داد.

جنگنده‌های اردنی طی ماه‌های گذشته در مبارزه با آنچه تجار مواد مخدر خوانده شده، مناطقی را در خاک سوریه هدف حمله قرار داده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دمشق در قبال حملات هوایی ارتش اردن در خاک سوریه اظهار تاسف کرد و گفت چنین عملیات‌های نظامی در خاک سوریه هیچ توجیهی ندارد.

دمشق در ادامه اشاره کرد که حملات اردن در ماه‌های گذشته با توافقات دو طرف درباره مقابله با تخلفات سازگاری ندارد.

وزارت خارجه سوریه همچنین اشاره کرد که وزرای خارجه و دفاع سوریه برای همتایان خود در اردن پیام‌هایی در این خصوص ارسال کرده بودند که در آن‌ها پیشنهاد‌هایی برای برداشتن گام‌های عملی به منظور کنترل مرز‌ها و آمادگی برای همکاری با نهاد‌های اردنی مطرح شده بود.

با این حال، در بیانیه وزارت خارجه سوریه اشاره شده که طرف اردنی این پیشنهاد‌ها را نادیده گرفته و به هیچ یک از آن‌ها پاسخ نداده است.

وزارت خارجه سوریه در پایان تاکید کرد که به اقدامات خود در جهت مبارزه با تروریسم و مقابله با قاچاق و تجارت مواد مخدر ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار