استاندار مازندران:

حماسه مردمی ۶ بهمن آمل برای نسل‌های آینده تبیین شود

«حسنی پور» با تاکید براینکه حماسه مردمی ۶ بهمن آمل باید برای نسل‌های آینده تبیین شود، گفت: باید رویداد ششم بهمن را از دیوار‌های شهر آمل بیرون ببریم و این رویداد تاریخی فقط متعلق به آمل نیست.
کد خبر: ۶۴۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵ - 25January 2024

حماسه مردمی ۶ بهمن آمل برای نسل‌های آینده تبیین شودبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران امشب در همایش ملی حماسه اسلامی ششم بهمن آمل  که در مصلای این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه این حماسه یکی از روز‌های مهم تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، گفت: ششم بهمن ماه یادآور مهمترین رویدادی است که مردم قهرمان آمل و استان مازندران خلق کردند.

وی افزود: مقاومت جانانه مردم شهید پرور آمل و استان مازندران توطئه‌های دشمن را برهم زد و اگر امروز صحبت بصیرت می‌کنیم، اما مردم آمل در همان روز‌های اول انقلاب بصیرت خود را نشان داده است.

حسینی پور با بیان اینکه آمل از دیرباز پایگاه علمای بزرگ شیعی بوده است، تصریح کرد: این مقاومت بی‌نظیر سبب شد تا آمل نام هزارسنگر به خود گیرد و حضرت امام راحل در وصیت نامه خود به آن اشاره کرده‌اند.

مطالب بیشتر:

**برگزاری همایش جوانان «هزارسنگر» در آمل

استاندار مازندران با تاکید براینکه حماسه مردمی ششم بهمن آمل باید برای نسل‌های آینده تبیین شود، اضافه کرد: باید رویداد ششم بهمن را از دیوار‌های شهر آمل بیرون ببریم و این رویداد تاریخی فقط متعلق به آمل نیست.

حسینی پور با اظهار اینکه مردم آمل در این حماسه ایستادند و مقاومت کردند، گفت: در حال حاضر ستاد بزرگداشت حماسه مردمی ششم بهمن آمل استانی شده است و بنا داریم رویداد ملی ششم بهمن آمل را به صورت ملی برگزار کنیم.

وی از دانشگاهیان و نخبگان خواست برای تبیین حماسه مردمی آمل قدم‌های بزرگی برداند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها