امام جمعه موقت شاهرود:

شعار ما در انقلاب اسلامی استقلال آزادی و جمهوری اسلامی و همچنین حکومت اسلامی بود

حجت‌الاسلام «عبداللهیان» گفت: شعار ما در انقلاب اسلامی استقلال آزادی و جمهوری اسلامی و همچنین حکومت اسلامی بود لذا انقلاب ما انقلاب کمونیستی نبود که اهداف مادی داشته باشد و برای آن مبارزه کند و شهید تقدیم کند.
کد خبر: ۶۴۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ - 26January 2024

شعار ما در انقلاب اسلامی استقلال آزادی و جمهوری اسلامی و همچنین حکومت اسلامی بود

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «حمید عبداللهیان» امام جمعه موقت شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه ضمن بیان اینکه انتخابات مبنای قرآنی دارد، اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید وشاورهم فی الامر؛ لذا این آیه خطاب به پیامبر (ص) درباره مشورت گرفتن در کار‌ها است.

وی با طرح این سوال که نبوت امری الهی است و مردم نمی‌توانند در آن مشاوره دهند لذا منظور خداوند متعال چیست؟، افزود: مقصود خداوند این است که پیامبر (ص) در سیاستگذاری‌ها با مردم مشورت کند.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه خداوند در قرآن خطاب به رسول خود می‌فرماید که در امور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و … با مردم مشورت کن، تاکید کرد: انتخابات هم مبنای قرآنی و روایی دارد و هم سیره علی (ع) است لذا مردم ما باید هوشیار باشند.

عبداللهیان با بیان اینکه ما برای مسائل مادی انقلاب نکردیم، گفت: شعار ما در انقلاب اسلامی استقلال آزادی و جمهوری اسلامی و همچنین حکومت اسلامی بود لذا انقلاب ما انقلاب کمونیستی نبود که اهداف مادی داشته باشد و برای آن مبارزه کند و شهید تقدیم کند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما مبنای الهی داشت، افزود: انقلاب ما مظلوم است، زیرا خدمات نظام و پیشرفت‌های انقلاب باید بیان شود تا همه از آن مطلع شوند امروز باید در کتاب‌های درسی درباره دستاورد‌های نظام تبیین صورت گیرد.

امام جمعه موقت شاهرود با طرح این سوال که چقدر دانش آموزان ما از مبانی انقلاب اسلامی اطلاع دارند، ابراز کرد: امروز باید از خودمان بپرسیم که چقدر دانشجویان و دانش آموزان ما با چرایی انقلاب آشنا هستند و حتی طلبه‌های ما با مبنای ایجادی انقلاب اسلامی آشنایی دارند؟

عبداللهیان با بیان اینکه باید مبانی انقلاب اسلامی به نسل‌های آتی منتقل شود، بیان کرد: راه این امر، استفاده از ابزار‌ها و امکانات مانند رسانه‌ها است و ما باید تلاش کنیم که مبانی انقلاب ترویج شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار