امام جمعه محمودآباد:

حماسه اسلامی ۶ بهمن آمل وفاداری مردم را به نظام ثابت کرد

حجت الاسلام «جباری» گفت: حماسه اسلامی ۶ بهمن در تاریخ انقلاب ماندگار و جاوید شد و از سویی برجستگی، تاریخی مردم مازندران و تدین و تعهد و وفاداری و استقامت آن‌ها را نمایان و ثابت کرد.
کد خبر: ۶۴۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳ - 26January 2024

حماسه اسلامی ششم بهمن آمل وفاداری مردم را به نظام ثابت کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مازندران، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید احمد جباری» امام جمعه شهرستان محمودآباد در خطبه‌های نمازجمعه امروز ضمن تسلیت سالروز وفات بانوی صبر و استقامت زینب کبری سلام‌الله‌علیها، اظهار داشت: اگر در کنار بردباری و صبر و استقامت مهمترین ویژگی و خصوصیات دختر امیرالمومنین قهرمان میدان دوم قیام حسینی را بیان کنیم که شاید مقدم بر همه اوصاف ممتاز آن بانو است، ویژگی «بصیرت و معرفت و عمیق‌نگری» زینب کبری (س) که هر کسی بخواهد بر شخصیت و عمل او ارزش‌گذاری داشته باشد، بدون هیچ شک و تردیدی معرف و دانش و بصیرت افراد است.

وی افزود: در حماسه حسینی هر کسی بیشتر درس حماسه را از سیدالشهداء آموخت و پیام قیام را از آن حضرت درک کرده، پرتو روح حسینی بیشتر بر وجودش تابید که زینب کبری در این مکتب حسینی متعلم فرصت طلبی بود و درس‌های حسینی را به خوبی آموخت و پیاده کرد.

امام جمعه شهرستان محمودآباد ادامه داد: زینب (س) قبل از کربلا به تعبیر استاد مطهری با زینب بعد کربلا متفاوت است، شخصیت او برخوردی از عظمت بیشتری شد، او حسین دیگری شد که سخنان سیدالشهداء را بدون هیچ ترس و واهمه‌ای از جلادان اموی متناسب با جنایات آن‌ها بیان می‌کرد و هرگز اجازه نداد، روایت و فلسفه اقناعی دشمنان پا بگیرد، او روایت صبر و مقاومت و نترسیدن از مرگ را غلبه کرد.

حجت‌الاسلام جباری گفت: آن حضرت حاکمیت را به زانو درآورد، لذا مقام شامخ زینب کبری در تبلیغ آن حضرت بروز ظهور پیدا کرد، آن هم در بالاترین سطح برای کاخ نشینان و درباریان و جلادان آن عصر و روزگار که جز از دختر علی (ع) از هیچ کس دیگری این رسالت ساخته و امکان‌پذیر نبود.

وی در ادامه ضمن اشاره به حماسه ششم بهمن و دفع فتنه منافقین در خطه مازندران و آمل، عنوان داشت: حماسه ششم بهمن در تاریخ انقلاب ماندگار و جاوید شد و از سویی برجستگی، تاریخی مردم مازندران و تدین و تعهد و وفاداری و استقامت آن‌ها را نمایان و ثابت کرد.

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: این موضوع تا حدی بود که تحسین رهبر کبیر انقلاب را بعنوان مدال افتخار برگردن خود آویخت و در وصیت‌نامه سیاسی عبادی بعنوان سند افتخار مانا و ماندگار درج شد.

حجت‌الاسلام جباری یادآور شد: طرح خودناکام ماندن، در کمتر از یک روز طومار بد اندیشان و بدکرداران جمع شد، این نیست که بگوییم فقط جنگلی‌ها شکست خوردند، طرح‌های دیگری هم در دستور کار داشته‌اند که آن‌ها هم جمع شد.

وی ضمن گرامیداشت آغاز دهه فجر و ۱۲ بهمن ورود حیات بخش امام عزیز به کشورمان، افزود: نکته‌ای که تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و نباید از آن غافل بود، مساله جشن‌های دهه فجر و ذکر ایام دهه است مه دشمنان تلاش زیادی می‌کنند تا کتمان ایام الله کنند و حتی منکر شوند و آن را تحریف بکنند.

امام جمعه شهرستان محمودآباد بیان داشت: در حالیکه رخداد با عظمت و واقع بی‌نظیر در مقیاس با انقلاب‌های تاریخ گذشته بود، روزی را که خداوند بر اساس لطف و کرامت و عنایتش برای قوم و ملتی البته با اراده و حضور و ایثار مردم آن عصر رقم می‌زند.

حجت‌الاسلام جباری گفت: دست قدرت خدا با لیان پیدا است، هم دوستان و خیرخواهان می‌گفتند، امکان پیروزی انقلاب نیست، هم دشمنان خیالشان جمع بود انقلاب ابتر می‌ماند، اما در کمال ناباوری خداوند اراده‌اش را حاکم کرد و غالب.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ورود استاندار مازندران به شهرستان محمودآباد هستیم، مطرح کرد: روز یکشنبه هشتم بهمن «حسینی‌پور» با بیش از ۶۰ مدیرکل مهمان شهرستان خواهند بود و در ادارات متبوعه حضور دارند و شما بزرگواران می‌توانید برای بیان مشکلات خود در ادارت ذی‌ربط از ساعت هشت صبح حضور یابید.

امام جمعه شهرستان محمودآباد با بیان اینکه امیدواریم حضور استاندار مازندران در این شهرستان همراه با خیر و برکت باشد، خاطرنشان کرد: مردم توقع دارند خصوصا در این دولت چراکه رییس جمهور در هر استانی حضور یافتند منشاء برکت بوده و افتتاح و کلنگ‌زنی خواهند داشت، ما هم امیدواریم مسائل و مشکلات محمودآباد توسط دکتر حسینی‌پور جمع‌بندی و در نهاد ریاست جمهوری مطرح شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار