مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

استقبال بی‌نظیر مردم خوزستان از مراسم معنوی ائتکاف

حجت‌الاسلام اخوان صباغ با بیان اینکه شاهد افزایش چشمگیری در بخش مخاطبان و معتکفان هستیم،گفت: پیش بینی‌های اولیه ما حاکی از افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته است؛ البته در روزهای آینده به شکل دقیق با نمودارهای مختلفی که وجود دارد، اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۱ - 27January 2024

استقبال بی‌نظیر مردم خوزستان از مراسم معنوی ائتکافبه گزارش دفاع‌پرس از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی اخوان صباغ» مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان شامگاه دیروز(جمعه) در جمع اصحاب رسانه درباره گزارش ۲ روز اول آئین اعتکاف در استان خوزستان اظهار داشت: با توجه به آغاز مراسم اعتکاف از روز پنجشنبه در سراسر خوزستان، گزارش‌های اولیه حاکی از استقبال بی‌نظیر مردم استان از این مراسم معنوی بوده که این استقبال بین دهه هشتادی‌ها و نوجوان‌ها بسیار چشمگیرتر و قابل ملاحظه تر است.

وی در خصوص تعداد مساجد برگزارکننده مراسم اعتکاف در استان افزود: همانطور که برای استقبال بی نظیر مردم پیش بینی می‌شد، ظرفیت ۴۰۰ مسجد را برای مراسم نامبرده هدف گذاری کردیم در حالی که سال گذشته تعداد آن ۳۰۰ مسجد بوده است. تاکنون شاهد رشد ۳۰ درصدی مساجد برگزار کننده اعتکاف در استان هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه شاهد افزایش چشمگیری در بخش مخاطبان و معتکفان هستیم، تصریح کرد: پیش بینی‌های اولیه ما حاکی از افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته است؛ البته در ۲ روز آینده گزارش‌ها از متولیان اعتکاف دریافت می‌شود و به شکل دقیق با نمودارهای مختلفی که وجود دارد، اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام اخوان صباغ در ادامه نکته قابل توجه دیگر در اعتکاف امسال را برابری مساجد برگزار کننده اعتکاف ویژه بانوان و دختران اعلام و یادآور شد: سال‌های گذشته بعضاً ۲۰ تا ۳۰ درصد مسجدهای برگزار کننده اعتکاف متکفل و متولی برگزاری اعتکاف برای خواهران و دختران بوده‌اند اما امسال با توجه به تمهیداتی که صورت گرفته و برنامه‌هایی که دنبال کردیم، تلاش بر این شد تا افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی را تجربه کنیم که گزارش‌های اولیه حاکی از این است که در بخش مسجدهای برگزار کننده اعتکاف ویژه خواهران، تقریباً سهم ۴۵ درصدی را تجربه می‌کنیم و این نشان از استقبال و ظرفیت عظیم بانوان در مراسم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: تجربه اعتکاف امسال، تجربه موفق و خوبی بود که امید است شاهد یک رشد معنوی و اعتلای فرهنگی به خصوص در بین نوجوانان و جوانان هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها