مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری مازندران خبر داد؛

برپایی نمایشگاه‌های انقلاب اسلامی در مازندران

«عسگری» با اشاره به برنامه‌های دهه فجر گفت: افتتاح طرح‌های عمرانی و برپایی نمایشگاه‌های انقلاب اسلامی از آن جمله است.
کد خبر: ۶۴۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ - 27January 2024

برپایی نمایشگاه‌های انقلاب اسلامی در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مازندران، «فرهاد عسگری» مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه از بین ۶۳ شهر مازندران، ۳۳ شهر قبل از انقلاب اسلامی تأسیس شد و ۳۰ شهر نیز بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفت، اظهار داشت: آستانه سر فریدونکنار آخرین شهر استان است که در سال ۱۴۰۱ ایجاد شد.

وی با عنوان اینکه ۳۳۱ نفر اعضای شورای شهر‌های استان را تشکیل می‌دهند، افزود: از این تعداد، ۳۱۷ نفر مرد و ۲۴ نفر بانوان هستند.

این مسئول ادامه داد: طبق قانون شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر دارای شورای شهر پنج نفره و شهر‌های بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر دارای هفت عضو شورا هستند.

وی با بیان اینکه ۵۴ شهر دارای شورای پنج نفره و پنج شهر شورای هفت نفره دارند، اضافه کرد: جمعیت شهر‌های استان بالغ یک میلیون و ۹۱۲ هزار و ۷۳۹ نفر است و ۵۸ درصد جمعیت شهری است و طی دو سال پنج شهر به استان اضافه شده است.

عسگری با بیان اینکه چتر حمایتی دولت در شهر‌های تازه تأسیس و جدید گسترده است، اذعان داشت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۲۵ میلیارد تومان به شهرداری‌ها کمک شده است و در سال قبل تا انتهای دی ماه هزار و هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در برخی از شهر‌ها مبلغ واریزی دولت افزایش یافت، بیان کرد: در زمینه قیر در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۳ هزار و ۹۱۵ هزار تن و در سالجاری ۲۱ هزار تن به ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان کمک شده است.

مدیرکل دفتر شهری استانداری مازندران با اشاره به وضعیت اعتباری پسماند استان گفت: کارخانه زباله سوز ساری پیشرفت فیزیکی آن قبل از ۱۴۰۰ حدود ۴۳ درصد بود، اما اکنون ابنیه آن بیش از ۹۵ درصد و تجهیزات ۸۳ درصد پیشرفت داشته است.

عسگری با بیان اینکه ۵۵۰ میلیارد تومان به مدیریت پسماند استان کمک شده است، افزود: ۸۰ درصد زباله استان تا پایان سال آینده ساماندهی می‌شود و در حالت عادی سه هزار تن، اما در تعطیلات و نوروز و تابستان میزان تولید زباله به شش تا ۹ هزار تن افزایش می‌یابد.

وی تبدیل وضعیت نیرو‌ها را از جمله اقدامات بیان کرد و ادامه داد: ۱۴ هزار نیرو در شهرداری‌ها وجود دارند که تاکنون دو هزار و ۵۰۰ نفر مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثارگری شدند و تا پایان سال نیز ۵۰۰ نفر دیگر تبدیل وضعیت خواهند شد.

این مسئول میزان بودجه شهرداری‌های استان را ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که ۸ هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی شهری هزینه می‌شود و اظهار داشت: بخشی از پروژه‌های عمرانی در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

عسگری در ادامه فضاسازی محیطی، آذین بندی و چراغانی، نصب پرچم و المان ۴۵ در شهر‌های استان، برگزاری مسابقات ورزشی فوتسال، مسابقات آتش نشانان، راهپیمایی خانوادگی، دیدار با خانواده شهدا، مراسم غبارروبی گلزار شهدا، اهتزاز پرچم در میادین، همکاری در برپایی نمایشگاه‌های انقلاب اسلامی، برپایی جشن‌های مبعث، افتتاح طرح‌های عمرانی، برپایی میز خدمت و پاکسازی و تنظیف مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها را از جمله برنامه‌های ستاد دهه فجر اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار