رمان «تن‌نور» منتشر شد

جدیدترین رمان حسین قربانزاده خیاوی با عنوان «تن‌نور» در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۴۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ - 29January 2024

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس،  جدیدترین رمان حسین قربانزاده خیاوی با عنوان «تن‌نور» در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید. 

فضای رمان «تن‌نور» در روزگار پیش از جنگ تحمیلی آغاز می‌شود و با جنگ گره می‌خورد. داستان درباره پسری اهل آذربایجان به نام آراز است. پدرش تکاور نیروی دریایی ارتش است و بعد از مرگ همسرش، آراز را به اجبار با خود به خرمشهر می‌برد و به دوستش می‌سپارد، اما آراز تاب و تحمل گرمای خطه جنوب را ندارد، از طرفی هم فقدان مادر آزارش می‌دهد. در ادامه، آراز با نجمه دختر میزبان آشنا می‌شود و کم‌کم با محیط سازگار می‌شود، اما جنگ شروع می‌شود و آراز و این خانوادة چهارنفره درست وسط درگیری گرفتار می‌شوند.

قربانزاده که قلم‌زدن در حوزه نوجوان را در دستور کار خود قرار داده است، این بار در «تن‌نور» نیز به دغدغه‌ها و مشکلات نوجوانان در مواجهه با مقوله‌هایی مانند جنگ، فقدان، عشق و مرگ می‌پردازد. به گفته نویسنده، این رمان برای نوجوانان بالای ۱۵ سال نوشته شده است. 

قربانزاده خیاوی پیش از این با کتاب‌های «رد انگشت‌های اصلی» و «صلیب سلمان» در انتشارات سوره‌مهر شناخته شده است. 

رمان «تن‌نور» منتشر شد

«تن‌نور» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۲۵۵ هزار تومان راهی بازار نشر شده است.

در این رمان می‌خوانید:
 آن روی نجمه را خودم هم نمیدانم چه جوری است، چون خودم هم ندیدم، ولی همیشه میدانستم درون من یک نجمۀ دیگری هم هست، یا بسیار عاقل و آرام یا بسیار سرکش و دیوانه. آن یکی نجمه کی خودش را نشان میداد، نمیدانم. جنگ اجازه نداد آن یکی نجمه‌های هزاران نفر مجال خودنمایی داشته باشد، یکی هم آراز مهمان سفید نجیب.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار