دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر:

۲ هزار و ۶۲۶ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر فجر ارسال شد

محقق با بیان اینکه ۲ هزار ۶۲۶ اثر به دبیرخانه این دوره جشنواره شعر فجر ارسال شده است، گفت: مسن‌ترین شرکت‌کننده ۷۹ ساله و جوان‌ترین نیز ۳۰ ساله است.
کد خبر: ۶۴۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵ - 29January 2024

۲ هزار و ۶۲۶ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر فجر ارسال شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با حضور «علیرضا قزوه» دبیر جشنواره؛ «علی رمضانی» مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و «حامد محقق» معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

حامد محقق، دبیر اجرایی هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر و معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران نیز در این نشست با اشاره به ارسال ۲۶۲۶ اثر به دبیرخانه این دوره جشنواره اظهار داشت: ۲۸۹ اثر در حوزه درباره شعر، ۱۹۱۳ اثر شعر بزرگسال (شامل ۸۶۶ اثر شعر نو، ۹۹۷ عنوان شعر کلاسیک و ۵۰ اثر محاوره) و ۴۲۴ عنوان شعر کودک و نوجوان بوده است. ۸۴۶ ناشر در این دوره کتاب دارند و همچنین مسن‌ترین شرکت‌کننده ۷۹ ساله و جوان‌ترین نیز ۳۰ ساله است. هفت نفر از نامزدان نهایی خانم هستند، دو نفر استاد دانشگاه، ۱۳ نفر غیر تهرانی و یک نامزد نهایی نیز قلم اولی است.

وی همچنین از برگزاری چهار محفل ادبی در استان‌های گیلان، فارس، بوشهر و قم خبر داد و با بیان اینکه دوره آموزشی «کلک خیال» گوشواره جشنواره شعر فجر است، افزود: امسال این دوره در تهران متمرکز نبوده و در شش استان برگزار شده است که برگزیدگان نهایی نیز از روزهای ۱۱ تا ۱۳ بهمن در ۱۰ کارگاه تخصصی شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار