اصابت موشک‌ها و پهپاد‌های یمنی ۷۵ ثانیه پس از شلیک به هدف

فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با اذعان به مشکل بودن رهگیری و سرنگون کردن موشک‌ها و پهپاد‌های نیرو‌های یمنی گفت: حمله با موشک بالستیک به کشتی‌های آمریکا تحولی بی‌سابقه است.
کد خبر: ۶۴۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰ - 30January 2024

اصابت موشک‌ها و پهپاد‌های یمنی به هدف ۷۵ ثانیه پس از شلیکبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، «چارلز برادفورد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین اظهار داشت: موشک‌ها و پهپاد‌های حوثی‌ها پس از پرتاب می‌توانند در عرض ۷۵ ثانیه به هدف خود اصابت کنند.

کوپر که با شبکه (سی بی اس) مصاحبه می‌کرد، در ادامه افزود که ما فقط بین ۹ تا ۱۵ ثانیه فرصت داریم تا درباره سرنگونی موشک‌ها یا پهپاد‌های حوثی‌ها تصمیم‌گیری کنیم.

فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین در ادامه اذعان کرد که حمله به کشتی‌های تجاری یا ناوگان دریایی آمریکا با موشک‌های بالستیک تحولی بی‌سابقه است.

وی بار دیگر ضمن تکرار ادعا‌های واشنگتن گفت که ایران از یمن برای حمله به ارتش آمریکا پشتیبانی اطلاعاتی می‌کند.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی است که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز گذشته جزئیات حمله موشکی به یک فروند کشتی وابسته به نیروی دریایی آمریکا را در خلیج عدن آشکار کرد.

کوپر تاکید کرد که وظیفه این کشتی پشتیبانی لجستیک از نظامیان آمریکایی در حمله به یمن بوده و این عملیات در راستای حمایت و پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین و همچنین دفاع از یمن انجام شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار