حضور حداکثری، اقتدار ملی/ معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان؛

برگزاری «جشن تکلیف سیاسی» برای رای اولی‌ها در مشهدالرضا/ طرح هر شب یک جشن و یک خدمت امیدآفرین در دهه فجر در مساجد اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام احمدنیا گفت: مشهدالرضا دارای ۱۶۰ هزار رای اولی است که می‌طلبد که برای آن‌ها برنامه‌ویژه داشت؛ بر همین اساس جشن تکلیف سیاسی برای رای اولی‌ها برگزار می‌شود چرا که آن‌ها برای انجام تکلیف سیاسی که انتخابات است به سن قانونی رسیده‌اند و مساجد منتخب میزبان این مراسم خواهند بود و پذیرای جمع زیادی از جوانان خواهند بود.
کد خبر: ۶۴۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ - 30January 2024

برگزاری «جشن تکلیف سیاسی» برای رای اولی‌ها در مشهدالرضا/ طرح هر شب یک جشن و یک خدمت امیدآفرین در دهه فجر در مساجد اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، نشست خبری تشریح برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان به مناسبت برگزاری انتخابات و دهه فجر با حضور حجت‌الاسلام «امیرحسین احمدنیا» معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، امروز در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمدنیا در این نشست اظهار داشت: در ایامی که تبلیغات انتخاباتی مجاز است مساجد شهر مشهد پذیرای نامزدهای انتخاباتی برای گفت‌وگو، مناظره و همچنین پرسش و پاسخ خواهند بود.

وی افزود: کتاب «مجلس شایسته» شامل سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی و انتظارات ایشان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تدوین شده و در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار می‌گیرد تا بتوانند از آن در جهت تدوین برنامه‌های خود و انطباق آن با تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بهره ببرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان ادامه داد: کتاب «متن منبر انتخابات» ویژه ائمه جماعت جهت بهره‌مندی در راستای آگاهی‌بخشی به جامعه تدوین شده است.

احمدنیا تصریح کرد: پرده‌نوشته‌های همسنگرهای مسجدی که مزین به فرمایشات امامین انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات است جهت مشارکت حداکثری مردم در این حماسه و پاسخگویی به شبهات به منظور فضاآرایی شهری در ایام انتخابات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی گفت: اعتکاف سیاسی یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه ایام انتخابات است که با حضور ۳۰۰ نفر از ائمه جماعات از ۱۱ تا ۱۳ بهمن در مشهد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه تلویزیونی همسنگرهای مسجدی در پنج قسمت گفت‌وگو محور با حضور نخبگان سیاسی از جریان‌های مختلف تهیه شده که در ایام انتخابات از شبکه‌های افق و صداوسیمای استان پخش می‌شود و در این برنامه به سوالات بینندگان پاسخ داده می‌شود.

احمدنیا بیان داشت: برگزاری وبینار به صورت روزانه ویژه ائمه جماعات و ارکان مساجد به منظور آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در بستر سامانه مسجدنا ، یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه انتخابات است.

وی ادامه داد: مشهدالرضا دارای ۱۶۰ هزار رای اولی است که می‌طلبد که برای آن‌ها برنامه‌ویژه داشت؛ بر همین اساس جشن تکلیف سیاسی برای رای اولی‌ها برگزار می‌شود چرا که آن‌ها برای انجام تکلیف سیاسی که انتخابات است به سن قانونی رسیده‌اند و مساجد منتخب میزبان این مراسم خواهند بود و پذیرای جمع زیادی از جوانان خواهند بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان بیان داشت: اکران پوسترهای همسنگرهای مسجدی در مترو و اتوبوس‌های شهری و راه‌اندازی کافه گفت‌وگو در مناطق پرجمعیت از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام انتخابات در سطح شهر مشهد برگزار می‌شود.

احمدنیا تأکید کرد: تمام برنامه‌های مساجد تا روز انتخابات، باید دارای پیوست مشخص برای مشارکت حداکثری مردم در این حماسه باشند؛ بر همین اساس باید خدمات بیشتر شود و از طرفی مردم با دستاوردهای دولت سیزدهم بیشتر آشنا شوند.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان به مناسبت دهه فجر پرداخت و گفت: اجرای طرح هر شب یک جشن و یک خدمت امیدآفرین در مساجد منتخب شهر مشهد و تشریح روز شمار حوادث انقلاب اسلامی توسط ائمه جماعات از جمله این برنامه‌ها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان خاطرنشان کرد: اعزام هادیان سیاسی به مساجد، انتشار مجله الکترونیک فجرآفرینان، طنین‌انداز شدن گلبانگ الله اکبر در شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حضور منسجم مساجد در راهپیمایی ۲۲ بهمن از دیگر برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها