رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

سینما، محمل انتقال فرهنگی انقلاب اسلامی/ بنیاد شهید حامل یک پیام فرهنگی و تمدن‌ساز است

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید براینکه بنیاد شهید سینما را برای سینما ونمایش نمی‌خواهد، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران حامل یک پیام فرهنگی و تمدن‌ساز است که در تولیدات سینمایی به دنبال انتقال آن هستیم.
کد خبر: ۶۴۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹ - 30January 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین رونمایی از پوستر فیلم‌های «شورعاشقی» به کارگردانی داریوش یاری، «دست ناپیدا» به کارگردانی انسیه شاه‌حسینی، «جزیره مینو» به کارگردانی حسین قاسمی‌جامی، «میرو» به کارگردانی حسین ریگی و «آن دو» به کارگردانی مرتضی احمدی با حضور «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران در هتل هویزه برگزار شد.

قاضی‌زاده هاشمی در ابتدا از اهالی فرهنگ و هنر قدردانی کرد و اظهار داشت: از اینکه هنرمندان در جهت تحقق اهداف ذاتی بنیاد شهید ما را حمایت می‌کنند و دست یاری ما را لبیک گفتند، تشکر می‌کنم. ما در بنیاد شهید وظایف ذاتی داریم که باید آن‌ها را محقق کنیم و نیازمند حضور جامعه هنری در عرصه هنر از سینما تا موسیقی و هنرهای تجسمی هستیم تا بتوانیم پیام شهدا را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

نگاه ما به هنر یک نگاه تمدنی است

معاون رئیس جمهور با تاکید براینکه ارزش‌های فرهنگی و تاریخی ایران قابل بیان و و رایت است، تاکید کرد: در یک امتداد تمدنی لاینقطع وجود دارد، ما توانستیم قله‌هایی بیافرینیم و به جهان معرفی کنیم. در این مسیر هیچ زبانی به اندازه زبان هنر رساتر نیست؛ پیام واقعه عاشورا در طول این ۱۴۰۰ سال را هنرمندان با زبان نمایش، مداحی و... به ما رسانده‌اند. در بنیاد شهید نگاه ما به هنر یک نگاه تمدنی است، چون وظیفه ما تمدن‌سازی است. ما مکتب حق‌پرور اسلام و سبک زندگی ایرانی را به عنوان یک زندگی سعادت‌بخش به جامعه خودمان و جوامع جهان معرفی کنیم.

سینما را برای سینما و نمایش نمی‌خواهیم/ بنیاد شهید حامل یک پیام فرهنگی و تمدن‌ساز است

قاضی زاده هاشمی گفت: همه دنیا در حال معرفی خود است و این کار را از طریق داشته‌های خود انجام می‌دهند، دارایی برخی افسانه‌ها، برخی فناوری است، آن‌ها با این موضوعات خود و نوع نگاه خود را به هستی معرفی و بیان می‌کنند. شکر خدا ایران عزیز، هم در گذشته خود و هم در تاریخ نوی خود روایت‌هایی برای بازگفتن دارد.

ارزش‌های فرهنگی و تاریخی ایران قابل بیان و ورایت است

وی با تاکید براینکه ارزش‌های فرهنگی و تاریخی ایران قابل بیان و ورایت است، عنوان کرد: ما موشک می‌سازیم، ماهواره به فضا می‌فرستیم، زیرساخت‌های خدماتی کشور را توسعه می‌دهیم، ولی بیش از فرستادن موشک به فضا مجاهدت آن دانشمند که قابل تعریف و بیان است این تلاش و ایثارگری قابل بیان است و پاداش ایثارگر شهادت است.

رئیس بنیاد شهید داستان ایثار و شهادت را برای تمام عالم جذاب خواند و افزود:  خدا در این موضوع جذابیت قرار داده است لذا روایت مجاهدت‌های شهدای ما نه برای ملت ایران بلکه برای مردم جهان قابل عرضه است، ولی ما باید دقیق روایت کنیم؛ نه کم بگوییم نه زیاده‌روی کنیم. ما برای این به سراغ سوژه‌های استانی رفتیم که همه بدانند همه مردم در این موضوع شریک بودند.

سینما را برای سینما و نمایش نمی‌خواهیم/ بنیاد شهید حامل یک پیام فرهنگی و تمدن‌ساز است

قاضی زاده با تاکید براینکه ما در بنیاد شهید، سینما را برای سینما نمی‌خواهیم، ادامه داد: پرداختن به مسئله هنری سینما وظیفه ما نیست، ما در بنیاد شهید حامل یک پیام تمدن‌ساز هستیم و برای آن تلاش می‌کنیم، امیدواریم سال دیگر تعداد تولیدات ما بالاتر برود. آنقدر روایت و قهرمان داریم که اگر طی هزاران سال تک تک آن‌ها را روایت کنیم باز هم کم کاری کرده‌ایم.

رئیس بنیاد شهید به تولیدات سینمایی این بنیاد اشاره کرد و عنوان کرد: این فیلم‌ها به شکل مشارکتی ساخته شده و مثل سفره امام حسین (ع) است که همه تلاش می‌کنند از آن ثوابی ببرند. شاید یک فیلم سینمایی خوب به اندازه یک مجلس روضه امام حسین (ع) تاثیرگذاری و کارکرد داشته باشد. البته تعداد تولید فیلم‌ها مهم نیست، بلکه جریان‌سازی آن‌ها مهم است. با بسیجی که در استان‌ها شکل گرفته می‌شود همه پای کار بیایند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار