رئیس بنیاد مستضعفان:

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف/ برای رشد اقتصاد دیجیتال کشور تلاش می‌کنیم

دهقان در نخستین رویداد تجربه‌محور هوش مصنوعی در صنعت که به خمت این بنیاد برگزار شد با اشاره به آغاز برنامه هوشمندسازی بنیاد مستضعفان در رشته فعالیت‌های خود، از برنامه‌ریزی این بنیاد برای کمک به رشد اقتصاد دیجیتال در کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۴۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹ - 31January 2024

برای رشد اقتصاد دیجیتال کشور تلاش می‌کنیمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «حسین دهقان» رئیس بنیاد مستضعفان در نخستین رویداد تجربه محور هوش مصنوعی در صنعت با اشاره به توسعه فناوری و هوش مصنوعی اظهار داشت: برای ما تجهیز شدن به فناوری روز و قدرت بکارگیری فناوری بسیار مهم است و نباید از فهم و زبان و درک آن عقب بمانیم و بر همین اساس بنا داریم تا بنیاد مستضعفان را به محل تجربه فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی برای یافتن مدیریت و قابلیت درست تبدیل کرده و در سطح ملی بتوانیم فعالین این حوزه را با یکدیگر مرتبط کنیم. 

دهقان اضافه کرد: ما تلاش خواهیم کرد تا به عناصر انسانی فعال در این حوزه کمک کنیم در کشور بمانند و فعال‌تر شوند و سرمایه و ثروت برای اقتصاد کشور ایجاد کنند. 

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: البته ما معتقدیم که ماشین جای انسان را نخواهد گرفت، ولی در عین حال ماشین‌ها ابزار بسیار خوبی برای توانمند کردن انسان در انجام فعالیت‌های روزانه هستند و هوش مصنوعی می‌تواند یک دستیار تقویت کننده انسان در انجام فعالیت‌ها باشد. 

وی در ادامه یادآور شد: باید بنیاد را هوشمند کنیم و در رشته فعالیت‌هایی که داریم به سمت هوشمندسازی حرکت کنیم و در ادامه این مسیر، هوش مصنوعی را به عنوان یک ابزار کمک‌یار در مدیریت به خدمت بگیریم. 

این مقام مسئول با بیان اینکه درحال حاضر برنامه‌ریزی در این زمینه آغاز شده گفت: ما علاقمندیم که اتصالی میان فعالیت‌هایمان با فعالان دانش بنیان در سراسر کشور تعریف کنیم تا هم آن‌ها در این فضا رشد کنند و هم ما بتوانیم از ظرفیت‌های این مجموعه‌ها استفاده کنیم. 

دهقان در پایان تاکید کرد: ما می‌خواهیم مردمی‌سازی اقتصاد را تمرین کنیم و ابعاد اقتصاد مقاومتی را در بنیاد پیاده کنیم و از همین رو به دنبال هوشمندسازی و کمک به رشد اقتصاد دیجیتال در کشور هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار