همزمان با آغاز دهه فجر؛

زنگ انقلاب در مدارس اردبیل نواخته شد

زنگ انقلاب اسلامی همزمان با آغاز دهه فجر در اردبیل به صدا درآمد.
کد خبر: ۶۴۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱ - 31January 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، زنگ انقلاب امروز همزمان با آغاز دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور «سید حامد عاملی» استاندار اردبیل، «سید محمد اعتماد اعجازی» فرماندار اردبیل و جمعی از مقامات استانی در مجتمع آموزشی شهید سلیمانی به صدا درآمد.

«سید حامد عاملی» استاندار اردبیل در  این مراسم اظهار داشت: آینده جهان را علم تعیین می‌کند و کشورهایی که درصدد جذب نخبگان هستند برای تولید ثروت و پیشرفت تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه رقابت در جذب صاحبان علم در دنیا به دلیل این است که آینده و ثروت جامعه منوط به علم و دانش‌اندوزی است، تصریح کرد: برای تضمین آینده کشور، باید در علوم و دانایی پیشرفت کنیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: اولویت اول دانش آموزان درس خواندن است و باید بدانیم آنهایی که در خارج به ظاهر به فکر ما هستند، دلشان برایمان نمی سوزد.

عاملی ادامه داد: در دنیای امروز ، اصل بر رقابت است و هرکس به فکر پیشرفت خود باشد موفق خواهد بود و اگر خودمان به فکر خودمان نباشیم، کسی به ما دلسوزی نخواهد کرد.

وی با اشاره به وسعت ایران در دوره صفویه و از دست رفتن بخش زیادی از اراضی کشور در دوره های بعد از آن گفت: دوران پهلوی جزو خیانت بارترین دوره‌هاست و در آن دوران بخشی از اراضی کشور(کوه آرارات) را به ترکیه واگذار کردند. در آن سوی کشور هم بخشی از سرچشمه‌های هیرمند را به افغانستان دادند و الان در آن منطقه مشکل آب داریم.

استاندار اردبیل با اشاره به اتفاقات منجر به جدایی بحرین بیان کرد: یک حکومت یا باید متکی به مردم باشد و یا به خارجی‌ها، و اگر به خارجی‌ها وابسته باشد، مجبور است طبق گفته آنها اراضی کشور را تقسیم کند.

عاملی گفت: اتفاق مبارکی که در دهه فجر رخ داد، اتکا کشور به مردم بود کما اینکه در جنگ تحمیلی نیز یک وجب از خاک را واگذار نکردیم زیرا حاکمیت به مردم تکیه کرد.

وی افزود: اکنون حاکمیت پشتیبان مردم است و مردم نیز خواسته‌ها و مطالباتش از حکومت را بیان می‌کند اما اعتراض و بیان مطلب از شبکه‌های خارجی که قصد تفرقه افکنی در کشور را دارد، روش درستی نیست.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: باید حاکمیت با تمام توان به مردم خدمت کند و حرف‌ها را بشنود تا خواسته‌های مردم دستاویز فتنه‌گری‌های دشمن نشود.

این مسئول ابراز داشت : پیام دهه فجر این است که برای آبادانی و پیشرفت کشور قدم برداریم.

کلام الله صفری مدیر کل آموزش وپرورش استان نیز گزارشی از برنامه های قابل اجرا در جریان دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح این استان خبرداد.

اجرای سرود، اجرای شاهنامه و تجلیل از دانش آموزان، بازدید از نمایشگاه عکس و دستاوردهای دانش آموزان از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها