آیین اختتامیه دوره‌های آموزشی ششم و هفتم ساترا برگزار شد؛

ساترا ۴۰۰ مجوز سکو صادر کرد/ باید برای مردم محتوای سالم تولید کنیم

مقیسه با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۴۰۰ سکو از ساترا مجوز دریافت کرده‌اند، گفت: ما باید برای مردم محتوای سالم تولید کنیم تا از انتشار و استفاده محتوای ناسالم خارجی جلوگیری شود.
کد خبر: ۶۴۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ - 31January 2024

ساترا ۴۰۰ مجوز سکو صادر کرد/ باید برای مردم محتوای سالم تولید کنیمبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه دوره‌های آموزشی ششم و هفتم «مدیریت رسانه» و «مهارت ارزیابی محتوا» ساترا با حضور رئیس و مدیران ساترا، مدرسان و فراگیران این دوره‌ها، در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

حمایت از سکو‌های تولید و انتشار محتوای بومی؛ شاه کلید حل چالش‌های فضای مجازی 

سعید مقیسه، رئیس ساترا در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران، تبریک اعیاد ماه رجب و تشکر از شرکت‌کنندگان دوره‌ها اظهار داشت: لازم است نظرات، دیدگاه ها، پیشنهادات و انتقادات مدیران سکو‌ها در خصوص دوره‌های آموزشی اخذ شود، چراکه ما باید این کلاس‌ها را از رویکرد دانشگاهی و تئوری به سمت کارگاهی و کاربردی پیش ببریم؛ همچنین از اساتید این دوره‌ها و وقتی که در اختیار ما گذاشتند تشکر ویژه می‌کنم. 

وی اضافه کرد: در این دوره‌ها بسیاری از مدیران ساترا حضور داشتند و چندین ساعت با مسئولان سکو‌ها ارتباط رو در رو برقرار کردند و فرصت بسیار مناسبی به منظور آموزش، تبیین، پرسش و پاسخ فراهم شد.

رئیس ساترا خاطرنشان کرد: به‌منظور اعتبار مضاعف، گواهی پایان این دوره‌ها از جانب دانشگاه صدا و سیما اعطاء می‌شود، اما جنس دوره‌ها از جنس دانشگاهی به معنای یادگیری یکسری منابع تئوری صرف نیست بلکه هدف ما این بوده تا نمایندگان سکو‌ها بتوانند فعالیت‌های خودشان به نحو احسن پیش ببرند.

مقیسه با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۴۰۰ سکو از ساترا مجوز دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: ۴۰۰ سکوی دیگر هم شناسایی شدند که برخی از آن‌ها هنوز اقدامی برای اخذ مجوز نکردند و برخی هم برای مجوز اقدام کرده و در حال طی مراحل صدور مجوز فعالیت رسانه هستند. در همین راستا برخی می‌پرسند آیا نیاز است این تعداد سکو در حوزه صوت و تصویر فراگیر فعالیت داشته باشند که به نظر ما اگر قرار است سخت‌افزار اینترنت، شبکه‌های ارتباطی و فیبر نوری توسعه زیادی داشته باشند، جای محتوا در آن‌ها خالی است و اگر ما این خلأ را برطرف نکنیم، دیگران با محتوای ناسالم آن را پر خواهند کرد؛ بنابراین راه حل این است هرکس در زمینه تولید محتوا فعالیت دارد وارد میدان شود؛ حتی سکو‌های موجود هم به سمت تخصصی شدن بروند. امیدوارم روزی برسد تا تمام مشاغل و اصناف ایران سکوی مختص به خود را داشته باشند.

وی ادامه داد: ما باید برای مردم محتوای سالم تولید کنیم تا از انتشار و استفاده محتوای ناسالم خارجی جلوگیری شود که این امر انشاالله به همت فعالان این حوزه محقق خواهد شد. 

درخصوص تقویت دوره‌های آموزشی مصمم هستیم

حسین زارعی مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا نیز در این مراسم توضیح داد: ما در اداره کل صدور مجوز ساترا یکسری ماموریت‌ها و راهبرد‌ها داریم که بنا به دستور رئیس ساترا همه آن‌ها برای ما مهم، دقیق و به‌جاست و همگی را طبق الزامات معین شده پیش می‌بریم، اما درخصوص دوره‌های آموزشی مصمم‌تر هستیم، زیرا برگزاری آن‌ها را هم به نفع سکو‌ها و هم به نفع ساترا می‌دانیم. اگر رسانه‌ها خواستار حضور موثر در فضای رقابتی موجود در عرصه صوت و تصویر فراگیر هستند باید سواد رسانه‌ای متناسب با اقتضائات روز داشته و با مقررات، الزامات و سایر مسائل ساترا آشنا باشند؛ بنابراین به‌منظور ارتقای سطح سواد رسانه‌ای و هماهنگی بیشتر سکو‌ها با قوانین و آیین نامه‌ها اقدامات لازم را به انجام می‌رسانیم. 

وی افزود: در همین راستا از دوره هشتم، در سرفصل‌ها تغییرات اساسی ایجاد خواهد شد و برآنیم تا از فضای نظری مقوله‌های آموزشی به سمت کار‌های عملی و کارگاهی برویم. 

زارعی در ادامه به بیان تعداد سکو‌های شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی ساترا پرداخت و گفت: از ابتدای شکل گیری دوره‌های آموزشی در ساترا تا پایان همین دوره ششم و هفتم مجموعا ۲۲۳ سکوی صوت و تصویر فراگیر در دوره‌های آموزشی «مدیریت رسانه» و «مهارت ارزیابی محتوا» شرکت کرده‌اند؛ در آخرین دوره، یعنی دوره هفتم ۲۲ سکو شرکت داشتند. سال ۱۴۰۲ اولین سالی است که ما با احتساب دوره هشتم در مجموع توانسته‌ایم چهار دوره را برگزار کنیم. 

مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا در پایان درخصوص مهمترین اقدامات ساترا در این دوره‌ها تاکید کرد: ما در بعضی از سرفصل‌ها یکسری تغییرات را متناسب با ماموریت‌های ساترا اعمال و برخی را نیز حذف کرده‌ایم تا این دوره‌ها کاربردی‌تر شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار