تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان در ۵ جلد

دانشنامه استانی دفاع مقدس که به ۱۷۷ شهید شاخص گیلان پرداخته و در ۵ جلد تعریف شده است، تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت دارد و جلد نخست آن به زودی رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰ - 01February 2024

تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان در ۵ جلدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، نشست تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان و جمعی از اعضای کمیته آموزش و پژوهش اسناد دفاع مقدس در دفتر معاونت سیاسی استانداری گیلان برگزار شد.

«محمد جلایی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در این نشست با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بین نسل جدید گفت: دشمنان درصدد ترویج بی‌بند و باری در جامعه هستند لذا باید بیش از پیش به فرهنگ دفاع مقدس توجه کنیم.

وی با بیان اینکه اخلاص در عمل و ایمان بالا از شخصیت‌های بارز شهدا در ۸ سال دفاع مقدس بود، افزود: باید شخصیت‌های واقعی شهدا را هرچه بیشتر به جوانان بشناسانیم.

همچنین در این نشست مطرح شد؛ دانشنامه استانی دفاع مقدس که به ۱۷۷ شهید شاخص گیلان پرداخته و در ۵ جلد تعریف شده است، تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت دارد و جلد نخست آن به زودی رونمایی خواهد شد.  

این دانشنامه ۶۱۰ موضوع دارد، دارای ۳ گروه علمی است، در حوزه نظامی و جغرافیایی ۸۳ مدخل، گروه فرهنگی و اجتماعی و سیاسی ۳۵۰ مدخل دارد و همچنین در گروه شخصیت به ۱۷۷ شهید پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها