امام جمعه مهدیشهر:

گسترش معنویات از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام «بارانی» گفت: گسترش معنویات از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اساس انقلاب اسلامی بر معنویات و دین اسلام بود.
کد خبر: ۶۴۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ - 02February 2024

گسترش معنویات از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام «محمد بارانی» امام جمعه مهدیشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدیشهر به میزبانی مصلای این شهرستان ضمن اشاره به دستاوردهای انقلاب و با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی موج معنویت در بین جوانان کشورمان موج می‌زند، اظهار داشت: در هفته گذشته ۷۰۰ جوان مهدیشهری معتکف شدند و لذا باید این سوال را پرسید که در دوران قبل از انقلاب اسلامی کجا چنین مسائلی دیده می‌شد؟

وی با اشاره به اینکه هیأت‌های مذهبی صحنه‌های بزرگی از حضور جوانان ما را به نمایش می‌گذارند که یا حسین (ع) سر می‌دهند، افزود: حضور ۲۳ میلیون زائر کربلای امام حسین (ع) و چهار میلیون جمعیتی که در جمکران حضور پیدا می‌کنند، کجا قبل از انقلاب حضور داشتند؟ لذا این فضاهای معنوی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه متأسفانه به محض اینکه صحبت از دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌شود فکر و ذهن بر روی جاده و پل سازی و … می‌رود در صورتی که گسترش معنویات از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: اساس انقلاب اسلامی بر معنویات و دین اسلام بود.

بارانی با بیان اینکه آنچه که می‌تواند انسان را به سعادت برساند دین است، ابراز کرد: اگر دین نباشد انسان قلب ندارد همانطور که غرب علیرغم تمام امکاناتی که دارد، حیوانات مدرن را تربیت می‌کند و بشر در ساحت دنیا پرستی گم شده است.

وی با اشاره به اینکه دومین دستاورد مهم انقلاب اسلامی بعد از احیای دین خدا، استقلال کشورمان است، تاکید کرد: در زمان شاه خبری از استقلال نبود تا جایی که کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا در کتاب خودش می‌گوید شاه تسلیم پیشنهادات سفارت ما حتی در خصوص انتخاب نخست وزیر می‌شد و محمد رضا پهلوی اعتراف می‌کرد که ارتباط رئیس ساواک کشور با آمریکایی‌ها بیشتر از شاه مملکت است.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه در جنگ ویتنام حتی آمریکایی‌ها هواپیماهای ایران را بدون اجازه شاه بردند و استفاده کردند، گفت: در زمان شاه وضعیت مملکت این بود اما امروز استقلال به معنای واقعی در کشورمان وجود دارد.

بارانی ادامه داد: در زمان پهلوی نفت کشورمان توسط آمریکایی‌ها برده می‌شد و علی رغم آن، اسلحه‌های آمریکایی با دو برابر سود به ایران فروخته می‌شد یعنی هم از آن طرف نفت ما را می‌بردند و هم ما را وابسته خود نگه می‌داشتند اما امروز شاهد هستیم که ایران اسلامی در بعد نظامی و دفاعی خودکفا است.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد و کشاورزی و تولیدات شاهد تحولات عظیمی در کشورمان هستیم، تاکید کرد: ایران از منبع واردات کننده نیروی انسانی و فناوری به جایگاه پنجم دنیا در زمینه‌های پزشکی، فناوری، مهندسی و ریاضی تبدیل شده و این به برکت انقلاب اسلامی رقم خورده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار