امام جمعه قصرشیرین:

امام با انقلاب اسلامی عزت و هویت به ایران بخشید

حجت الاسلام «صالحی» گفت: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی خط بعثت را که در طول زمان کم رنگ شده بود، پررنگ کرده و به ایران و ایرانی عزت و هویت بخشید و جامعیت اسلام را در عمل نشان داد.
کد خبر: ۶۴۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳ - 02February 2024

به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «صادق صالحی» امام جمعه شهرستان قصرشیرین امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان با تبریک دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک عید مبعث، اظهار داشت: از ابعاد شباهت انقلاب اسلامی و بعثت نبوی(ص) عزت‌آفرینی، عبرت آموزی را می‌توان نام برد و این انقلاب را به انقلاب پیغمبر اکرم (ص) تشبیه کرد چون با بعثت پیغمبر اسلام، خدای متعال مردمی را که از لحاظ تمدن، فرهنگ و زندگی مادی در پست‌ترین شرایط بودند، در مدت کوتاهی به عالی‌ترین شرایط رساند و هویت ملت ایران نیز با تشکیل انقلاب احیا شد.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: امام خمینی (ره) با تشکیل انقلاب اسلامی خط بعثت را که در طول زمان کم رنگ شده بود پررنگ کرده و به ایران و ایرانی عزت و هویت بخشید و جامعیت اسلام را در عمل نشان داد.

وی با تاکید بر عبرت آموزی، ادامه داد: روی آوردن به آموزه‌های غیراسلامی و جاهلی، آفت انقلاب است، همان‌طور که انقلاب و بعثت نبوی(ص) چنین لطمه خورد، آفتی که ما را تهدید می‌کند، همان آفتی است که مسلمان‌ها را بعد از رحلت پیغمبر(ص) تهدید کرد.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به واکنش غرب به پیشرفت‌های خیره‌کننده ایران در هوا فضا، گفت: برای آمریکایی‌ها و کشورهای غربی حصول ایران به این پیشرفت‌ها با وجود چهار و نیم دهه تحریم، تهدید و فشار، سخت و سنگین است زیرا که حاوی این پیام مهم و راهبردی است که می‌توان هم استقلال سیاسی داشت و به آمریکا و غرب وابسته نبود و از آن‌ها نترسید و هم در همه زمینه‌ها پیشرفت خیره‌کننده داشت.

وی ادامه داد: آنچه امروزه سیطره آمریکا و غرب را به شدت تضعیف کرده است، انتشار جهانی همین پیام راهبردی است که می‌توان بدون اتکا به قدرت‌های جهانی مانند ایران کشوری مستقل بود و وارد باشگاه فضایی و هسته‌ای شد.

حجت الاسلام صالحی همچنین با اشاره به نقش بانـک‌ ها در مشکلات اقتصـادی کشـور، گفت: متأسفانه در دهه اخیر یکی از علل اصلی که روند به حاشیه رفتن تولید صنعتی را رقم زده، عدم حمایت از تولید مولّد به بهانه حمایت از نوپاها و آسیب‌پذیرها بوده است، بنگاه‌هایی که بخش بزرگی از منابع را به خود جذب می‌کنند و در عمل کالایی با کیفیت مناسب و قابل رقابت با محصولات جهانی ارائه نکرده‌اند.

وی با اشاره به نقش بانک‌ها در توزیع نامناسب منابع برای حمایت از تولید مولّد و توسعه‌گرا، اظهار کرد: عوامل بیرونی اثرگذار بر عملکرد بانک‌ها شامل نقش مداخله‌گر دولت در اقتصاد، کسری بودجه دولت یا ام‌الامراض اقتصاد، ضوابط و مقررات دست و پاگیر بانکی و عوامل درونی اثرگذار بر عملکرد بانک‌ها نیز نسبت مانده مطالبه‌های غیر جاری به مانده کل تسهیلات اعطائی، رقابت ناسالم در تجهیز منابع بانکی، ریسک تمرکز، دارایی‌های سمّی و سرمایه و ساختار مالی نامتوازن است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین با تسلیت سالروز شهادت امام کاظم(ع) و ۲۵ ماه رجب گفت: امام هفتم(ع) می‌فرمایند: «سه چیز مایه هلاکت است: شکستن پیمان و بیعت، ترک سنّت، و جدایی از جماعت» که این سه گناه بزرگ، موجب هلاکت است از این رو این فرمایش ساختار شبکه‌ ولایت را مبتنی بر سه رابطه طولی، رابطه عرضی و رابطه عُمقی بیان می کند.

وی همچنین با اشاره به سنت معنوی و پرفیض اعتکاف گفت: این سنت حسنه فرصتی برای گسترش و تعمیق تربیت دینی و اجتماعی نسل جوان است و بنا بر آمارها، امسال نزدیک به یک میلیون نفر در بیش از هفت هزار مسجد سراسر کشور معتکف شدند که از افزایش ۳۵ درصدی معتکفان حکایت می‌کند و حدود ۸۰ درصد معتکفان جوانان و نوجوانان و ۵۰ درصدشان، دانش‌آموز هستند و همین حکایت از جذابیت مسجد و آیین‌های دینی معنوی برای این نسل آینده‌ساز دارد.

حجت الاسلام صالحی افزود: این موضوع نشان می‌دهد که بر خلاف تصور غلطی که توسط برخی افراد در سطح رسانه‌ها در بوق و کرنا می‌شود، این‌گونه نیست که نسل جدید، با مسائل و موضوعات دینی بیگانه باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار