انتقاد شدید تحلیلگر سیاسی عراقی از برخورد دوگانه در برابر عملیات ایران و تجاوز آمریکا

یک تحلیلگر سیاسی عراقی از برخورد دوگانه محافل سیاسی در داخل این کشور با عملیات ضدتروریستی ایران در اربیل و تجاوز آمریکا به مواضع نیرو‌های حشد شعبی انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۴۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ - 04February 2024

شاهد برخورد دوگانه در برابر عملیات ایران و تجاوز آمریکا هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، «حازم الباوی» تحلیلگر سیاسی عراقی اظهار داشت: زمانی که چندی قبل شاهد هدف قرار گرفتن اربیل بودیم برخی افراد زمین و زمان را به هم دوختند، اما در برابر تجاوز اخیر آمریکا علیه منطقه عکاشات در استان الانبار و هدف قرار گرفتن نیرو‌های حشد شعبی ساکت شدند.

وی در ادامه افزود: این قیل و قال‌ها بعد از هدف قرار گرفتن اربیل و درخواست‌ها از دولت برای بستن مرز‌های ایران و توقف تجارت با تهران و قطع روابط با این کشور و همچنین بین المللی کردن موضوع و شکایت به شورای امنیت و سازمان ملل افزایش پیدا کرد، اما در خصوص حمله آمریکا چنین چیزی ندیدیم.

الباوی اضافه کرد: این استاندارد‌های دوگانه بیانگر وجود انسان‌های مریض است که با افراد فریب خورده بازی کرده و بر طبل طایفه گری تحت عناوین گول زننده مانند حاکمیت ملی می‌کوبند.

سفارت روسیه در بغداد روز گذشته از عراق و سوریه دعوت کرد که پس از حمله‌های اخیر آمریکا به ۲ کشور درخواست تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد را ارائه بدهند.

بر اساس تصویری که فرات نیوز از نامه سفارت روسیه در بغداد منتشر کرده، سفارت روسیه این پیشنهاد را خطاب به عراق و سوریه مطرح کرده است و به آنان پیشنهاد داده که درخواست خود را با استناد به ماده ۳۵ منشور ملل متحد ارائه بدهند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار