در یادواره شهدای محله چهل اختران قم؛

حجت‌الاسلام‌ حاج‌علی‌اکبری: کسی که زیست شهیدانه دارد، شهید می‌شود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به جایگاه افرادی که به فکر تضعیف دشمن هستند، ویژگی‌های افراد منتظر شهادت را برشمرد.
کد خبر: ۶۴۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹ - 05February 2024

کسی که زیست شهیدانه دارد، شهید می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در یادواره شهدای محله چهل اختران قم که در امام‌زاده موسی مبرقع علیه السلام برگزار شد، با اشاره به آیه ۱۱۱ سوره مبارکه توبه، اظهار داشت: وقتی جلسه‌ای به نام شهید برگزار می‌شود، خیلی عظمت دارد. شهید متعلق به خداست و پس از شهادت جایگاه و ارزش او قابل وصف نیست. چون او را خدا خرید و بهشت را به نام او سند زد و تملیک کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به جایگاه انسان مومن از رهگذر ایمان، افزود: وقتی ذکر، قلب، ایمان و عمل الهی شد و تداوم یافت، رفته رفته تکمیل و خالص‌تر می‌شود و به مقام صدق می‌رسد، و وقتی به صدق رسید یا شهید می‌شود یا بی‌قرار و منتظر شهادت است. البته گار شهید نشد و منتظر شهادت هم نبود، معلوم می‌شود ایمان او ناخالصی دارد.

حجت‌الاسلام‌ حاج‌علی‌اکبری به نشانه‌های انتظار شهادت در بین افراد اشاره و تصریح کرد: منتظر شهادت یعنی کسی که بی‌قرار عمل صالح است و تمام فرصت‌های زندگی را تبدیل به عمل صالح می‌کند. از دیگر نشانه‌های منتظر شهادت، داشتن روحیه فداکاری است. منتظر شهادت یعنی کسی که با تمام وجود نسبت به بندگان خدا عشق می‌ورزد، اهل گره گشایی، خدمت و مواسات است.

وی با بیان اینکه منتظر شهادت کسی است که لحظه به لحظه به این فکر می‌کند که چگونه می‌تواند به دشمنان خدا و اسلام ضربه بزند و دشمن را تضعیف کند، تصریح کرد: کسی که منتظر فرج بقیه الله الاعظم است و در حد توان به دنبال زمینه سازی برای ظهور است یا حتی نگاه او پاکیزه، قلب او پاک، مال او پاک است، معیشت او پاکیزه است، به تعبیر شهید حاج قاسم سلیمانی زیست شهیدانه دارد، منتظر شهادت هم هست.

حجت‌الاسلام‌ حاج‌علی‌اکبری با اشاره به اینکه زیست شهیدانه و اهل جهاد بودن از نشانه‌های اعتقاد قبلی به شهادت است، گفت: جهاد یعنی سخت کوشی برای تقویت جبهه حق و تضعیف جبهه باطل. بر همین اساس هم کسی که اهل جهاد شد، اذله علی المؤمنین و رحما بینهم است، یعنی با مؤمنین خاکسار ومتواضع است، طبعش با مؤمنین طبع رحمت و محبت و گره گشایی است. رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه گروه‌های جهادی که استراحت خود، اوقات فراغت خود و گاهی از خانواده خود هم گذشته و برای خدمت به مردم به دورترین نقاط کشور در نقاط مرزی می‌روند، با کسی که به فکر پر کردن جیب خود است، تفاوت دارد ادامه داد: این فرد جهادی دائم به فکر دیگران است. ایثار می‌کند و شخصیتی بهاری دارد و، اما در نقطه مقابل همین فرد عاطفی در برابر دشمن یک صخره محکم، شجاع، قوی، نترس، نفوذناپذیر است و در همه ساحات سعی دارد به دشمن ضربه بزند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه فرد با ایمان اهل جهاد اگر شرایط باشد در جبهه است و اگر شرایط نبود مدام به فکر جهاد است، افزود: به تعبیر خودمان آن‌ها به خون دشمن تشنه هستند. در همه حوزه‌ها اقتصادی، فرهنگی، فکری و به خصوص نظامی که جبهه در برابر دشمن شکل می‌گیرد در خط مقدم قرار می‌گیرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری به آیه «من لم یغز و لم‌یحدّث نفسه بغزو مات علی شعبة من النّفاق» اشاره کرد و گفت: شهدا خط شکن هستند. شهدای ۱۵ خرداد ۴۲ السابقون بودند. شهید نواب صفوی و یارانش هم قبل از آن معبر را باز کردند و خط شکن شدند. خون شهدا قبل از انقلاب، انقلاب را پیروز کرد و هنوز از پیروزی انقلاب زمانی نگذشته بود که عرصه دفاع مقدس شروع شد و این مسیر تا کنون ادامه دارد. به این ترتیب شهید بعد از شهادتش هم مدام نورافشانی می‌کند، انگیزه بخش است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار