استاندار ایلام:

شورای نگهبان پاسدار و حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است

«بهرام نیا» گفت:نظام جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از انحراف دین و انحراف از حق و حقوق مردم و قانون اساسی نیازمند نهاد نظارتی تحت عنوان شورای نگهبان بود که پاسدار و حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام باشد.
کد خبر: ۶۴۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ - 06February 2024
شورای نگهبان پاسدار و حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام «حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام در همایش آموزشی توجیهی هیات‌های نظارت استان، شهرستان‌ها و بخش‌ها، اظهار داشت: یکی از نعمت‌های بزرگ این قرن، نعمت جمهوری اسلامی ایران بود که توسط معجزه‌گر قرن حضرت امام خمینی (ره) به‌وقوع پیوست. 
 
وی در ادامه افزود: این نظام بر اساس جمهوریت و اسلامیت پایه‌گذاری شده است مردم از محور‌های مهم این نظام است.
 
نماینده‌ دولت در استان ایلام تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از انحراف دین و انحراف از حق و حقوق مردم و قانون اساسی نیازمند نهاد نظارتی تحت عنوان شورای نگهبان بود که پاسدار و حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام باشد
 
«بهرام نیا» با اشاره به این‌که شورای نگهبان پاسدار و حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است، گفت: این شورا متشکل از ۶ نفر فقیه و مجتهد جامع‌الشرایط برای جلوگیری از انحراف قوانین از دین اسلام و ۶ نفر حقوق‌دانان برای جلوگیری از انحراف از قانونی اساسی و قانون است که این اعضا همه‌ی توان خود را به‌کار گرفته‌اند.
 
وی عنوان کرد: از مصادیق مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران این است که در انتخابات، مردم سرنوشت خود را رقم می‌زنند. وظیفه‌ی شورای نگهبان، دینی، شرعی و الهی است و امروز صحنه‌ی رقابت و مشارکت همه‌ی سلایق فراهم است و دولت تمام امکانات خود را برای تحقق چهار اصل مورد انتظار رهبر معظم انقلاب (سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت) در انتخابات به‌کار خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار