یادداشت/ حجت‌الاسلام علی شیرازی

دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی

به برکت انقلاب اسلامی، ایران به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده و از لحاظ دفاعی نیز یک کشور پرتوان به حساب می‌آید.
کد خبر: ۶۵۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۱ - 10February 2024

انقلاب اسلامی و دستاورد‌های بزرگ آنگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس ـ حجت‌الاسلام والمسلیمن «علی شیرازی» جانشین رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ انقلاب اسلامی یک تحول روحى در مردم ایران به وجود آورد؛ زیرا ملتی که از پاسبان می‌ترسید، به یک شجاعتى دست یافت که از تانک هم نترسید. به عبارت دیگر، همان آدمى که از چوب‌دست پاسبان مى ترسید، در خیابان مشتش را گره کرد و به تانک حمله کرد؛ البته کشته هم شد، اما از پاسبان و تانک نترسید و در ادامه، همین آدم در برابر صدام و استکبار جهانی ایستاد و نگذاشت یک وجب از خاک کشورش غصب شود.

به برکت انقلاب، جمهورى اسلامى ایران بت‌هاى بزرگ تخیلى را شکست و رعب و وحشت را از دل مظلومان جهان برداشت و در دل ستمگران عالم گذاشت؛ به عنوان مثال در سال ۱۳۵۶ حقوق مستشاران نظامی آمریکا که در ایران مستقر بودند، ۱۷ میلیارد تومان و حقوق کل نظامیان ایران ۱۴ میلیارد تومان بود و آمریکایی‌ها بر همه مقدرات مردم ایران حکومت می‌کردند؛ ولی با پیروزی انقلاب اسلامی، امروز دست نظامیان آمریکا از منطقه کوتاه شده است.

همچنین حس تعاون در ملت ایران و امت منطقه، یک تحول اعجازآمیز است که به برکت انقلاب اسلامی و اراده الهی به وجود آمده است؛ بدین صورت که به برکت این انقلاب یک تحول روحى در سرتاسر ایران پیدا شد و مردمى که در امور مملکتى فکر نمى‌کردند، حالا همین مردم اعم از جوان‌ها، بچه‌ها، زن‌ها و مردها، در مجالس خود مسائل روز را مطرح می‌کنند.

علاوه بر این به برکت انقلاب اسلامی، در ملت ایران یک تحول عمیق حاصل شد که شهادت در راه دین و ارزش‌ها را براى خودشان فوز عظیم بدانند و ملت ایران از حال خمودگی و بی‌هدفی و دنباله‌رَوی بیرون آمد و در دنیا به ملتی پرتحرک، پرنشاط، هدف‌دار، سربلند و آبرومند تبدیل شد.

هنر اصلی انقلاب این بود که مردم را از یک مجموعه و توده منفعل و مصرفی و فاقد یک نگاه ملی و عمومی، به یک مجموعه پُرانگیزه، علاقه‌مند، همت‌دار، هدف‌دار و آرمان‌خواه تبدیل کرد؛ در واقع مهم‌ترین کار اصولی که انقلاب اسلامی کرد، تبدیل نظام طاغوت‌سالار به نظام مردم‌سالار بود.

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تنها قانون اساسی است که حاکمیت مطلق بر جهان و انسان را از آنِ خدا و انسان را بر سرنوشت اجتماعی خودش حاکم می‌داند؛ تدوین چنین قانونی بر مبنای اسلام ناب، از برکات انقلاب اسلامی است.

از سوی دیگر به برکت انقلاب اسلامی، امنیت خشن و شکنجه‌محور محمدرضا شاه به امنیت مردمی مبتنی بر اعتماد، ایمان، عشق و ایثار تبدیل شد؛ بر این اساس، یکی از برترین افتخارات انقلاب اسلامی این است که توانسته نشان «نقش‌آفرینی در مسائل اساسی» را بر سینه جوانان برومند کشور بنشاند و نسل‌های جدیدی با تفکر انقلابی و سرشار از انگیزه تربیت شوند به نحوی که امروز آماده مدیریت و نقش‌آفرینی در عرصه‌های گوناگون اجرایی، قضائی و میدان‌های اداره کشور هستند.

در دوره پیش از انقلاب، زنان فرزانه، فهمیده، دانشمند، تحصیل‌کرده، اهل تحقیق و صاحب پژوهش در زمینه‌های مختلف، انگشت‌شمار بودند؛ این همه استاد دانشگاه زن، پزشک متخصص و فوق تخصص زن، دانشمند و محقق که امروز در بخش‌های مختلف مشغول کار هستند، در پیش از انقلاب سابقه نداشت؛ این کاری است که انقلاب کرد.

هماهنگى ملت با دولت نیز از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی است؛ لذا این برکت، در رأس تحولات مهمی است که در کشورمان به وجود آمده است؛ از برکت انقلاب اسلامی، طوائف مختلف در زیر یک سقف و در یک اتاق کوچک جمع شده‌اند.

به برکت انقلاب اسلامی، ما رابطه خودمان را با مردم دنیا و بسیاری از کشور‌ها محکم‌تر کردیم و حتی در بخشی از پیمان‌های مهم نیز عضو شدیم و این در حالی است که دشمن می‌خواست ما را منزوی کند؛ اما تلاش و توانایی‌های ملت ایران موجب شد که بتوانیم در بخشی از پیمان‌های منطقه‌ای مهم و مؤثر عضو شویم؛ لذا نه‌تنها منزوی نشدیم، بلکه مطرح هم شدیم و روابط‌مان با دولت‌ها و ملت‌های منطقه تقویت شد؛ بنابراین به برکت انقلاب، جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده و از لحاظ دفاعی نیز یک کشور پرتوان به حساب می‌آید.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها