در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی: برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در ۱۴۰ نقطه دنیا/ رئیس جمهور سخنران اصلی راهپیمایی است

قنبری با اعلام جزئیات برگزاری مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن گفت: یوم الله ۲۲ بهمن در ۷۰ کشور و ۱۴۰ نقطه دنیا برگزار خواهد شد؛ همچنین ۷ هزار و ۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش خواهند داد.
کد خبر: ۶۵۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱ - 10February 2024

قنبریبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حشمت‌الله قنبری» رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه نقطه اوج و عظمت دهه فجر انقلاب اسلامی، به ثمر نشستن مجاهدت‌های مردم  در پیروزی انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: سبک زندگی و رفتار سیاسی، انقلابی و مذهبی رسم‌الخط آزادگان جهان و محور مقاومت است.

قنبری گفت: برنامه‌های دهه فجر از ۱۲ بهمن در حرم‌ مطهر امام راحل شروع و در سراسر کشور این جشن‌ها برگزار شد؛ امشب به مناسبت اربعین شهدای کرمان در سراسر کشور مراسم تکريم و تعظیم به مقام شهدا برگزار خواهد شد.

مراسم نورافشانی و گلبانگ تکبیر ساعت ۲۱ امشب

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: مراسم نورافشانی و گلبانگ تکبیر در پشت بام‌ خانه‌ها، میادین و مساجد راس ساعت ۲۱ امشب شروع خواهد شد.

برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در ۱۴۰ نقطه دنیا

وی خاطرنشان کرد: مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در هزار و ۴۰۰‌ بخش و شهرستان و بالغ بر ۳۵ هزار روستا برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: در راهپیمایی ۲۲ بهمن دو هزار و ۵۰۰ غرفه سلامت، رزم‌نوازی و فرهنگی و اجتماعی در تهران برپا خواهد شد و مراسم رسما از ساعت ۱۰ صبح شروع و با سخنرانی رئیس جمهوری و قرائت قطعنامه به پایان خواهد رسید.

قنبری خاطرنشان کرد: یوم الله ۲۲ بهمن در ۷۰ کشور و ۱۴۰ نقطه دنیا برگزار خواهد شد؛ همچنین هفت هزار و ۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش خواهند داد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری مراسم راهپیمایی دهه فجر در تهران بزرگ، اظهار کرد: در تهران راهپیمایی از ساعت ۹:۳۰ و در مسیر شهید آرمان علی‌وردی به طرف میدان آزادی آغاز می‌شود.

قنبری گفت: ناوگان حمل ‌نقل عمومی از ساعت ۶ صبح در همه مسیرهای منتهی با مسیر راهپیمایی به صورت رایگان ارائه خدمت خواهد داشت. همچنین ۲ هزار ۵۰۰ غرفه در حوزه مختلف خدماتی و ایستگاه سلامت برای سالمندان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ساعت ۱۱:۲۲ دقیقه در سراسر ایران بزرگ‌ترین همخوانی سرود جمهوری اسلامی که می‌تواند بزرگ‌ترین همخوانی سرود در جهان باشد را خواهیم داشت.

همراهی مردم با مردم غزه

وی با اشاره به رخدادهای غزه گفت: امروز چهره واقعی و عریان نظام سلطه در پیش چشم مردم دنیا قرار گرفته است؛ تا زمانی که این سلطه‌گران به نسل کشی و جنایت‌های خود ادامه دهند مردم ایران مستحکم از فلسطین حمایت خواهد کرد. 

قنبری خاطرنشان کرد: امروز رژیم صهیونیستی و آمریکا ساعت به ساعت تحقیر می‌شود و حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تحقیری دیگر برای آن‌ها خواهد بود. 

بهره‌گیری از فضای مجازی برای برگزاری جشن‌های دهه فجر

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر در پاسخ به خبرنگار دفاع‌پرس درباره بهره‌گیری از فضای مجازی برای برگزاری جشن‌های دهه فجر گفت: یکی از اصلی‌ترین کمیته‌ها کمیته فضای مجازی بود و هر آنچه در فضای حقیقی برگزار شد در فضای مجازی هم برگزار تداوم پیدا خواهد کرد. 

قنبری در پاسخ به سوال دیگر دفاع‌پرس در خصوص مراسم تکریم از خانواده شهدا همزمان با چهلمین روز شهدای حادثه تروریستی کرمان گفت: تکريم خانواده شهدا در قالب مهمانی لاها، سرکشی خانواده شهدا توسط دستگاه‌های متولی به خصوص بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شده است.  

وی گفت: در واقع تکريم خانواده شهدا یعنی حضور پرشور مردم در راهپیمایی و انتخابات و پای حقایق و شهدا مستحکم ایستادن. 

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه برخی‌ها می‌گویند راهپیمایی ۲۲ بهمن حکومتی است و این موضوع کاملا غلط است، گفت: در دفاع مقدس مردمی ترین جنگ را شاهد بودیم و سفرهای مردم در اختیار جنگ بود؛ آیا حضور مردم و مردمی بودن جنگ به این‌معنا بود که نیاز به وزارت دفاع نداشتیم.

قنبری اظهار کرد: دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف کشور، فرزندان مردم هستند و به مردم خدمت می‌کنند. اگر دستگاه‌های متعدد هم هیچ کاری انجام ندهند، مردم پای‌کار هستند و از ملت دفاع خواهند کرد و البته که دستگاه‌ها، به مردم خدمتگزاری می‌کنند و باید بر این خدمات، بیفزایند.

یوم‌الله ۲۲ بهمن زیربنای حضور ملت ایران در انتخابات

قنبری درخصوص رویکرد این ستاد نسبت به انتخابات، گفت: نگاه ما در ستاد دهه فجر نسبت به انتخابات این است که انتخابات یک شادابی در امتداد دهه فجر است. در ۲۲ بهمن خواهید دید که پرداختن به انتخابات یک اصل اساسی است. ما در جهت ترغیب مردم برای حضور در انتخابات اقدام می‌کنیم. یوم‌الله ۲۲ بهمن زیربنای حضور ملت ایران در انتخابات اسفندماه خواهد بود.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار