امر سرتیپ دوم خلبان نوری: درخشش خلبانان ایرانی در دنیا

در ویژه برنامه زنده «در مسیر انقلاب» رادیو جوان و تهران امیر سرتیپ دوم خلبان صمد نوری، فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان در خصوص دستاورد‌های نیروی هوایی گفتگو کرد.
کد خبر: ۶۵۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ - 10February 2024

امر سرتیپ دوم خلبان نوری: درخشش خلبانان ایرانی در دنیابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم خلبان صمد نوری فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان در ویژه برنامه مشترک «در مسیر انقلاب» رادیو جوان و تهران اظهار داشت: در اول بهمن ماه امسال، ما به مناسبت یادآوری شهدای نیروی هوایی و ۶۳ شهید دانشگاه شهید ستاری، مراسمی را در دانشگاه شهید ستاری برگزار کردیم. همچنین در روز نیروی هوایی در تاریخ ۱۶ بهمن ماه، فرمایشات مقام معظم رهبری که در خصوص اقدام نیروی هوایی در آن ایام که شتاب دهنده انقلاب بود اشاره کردند.

وی افزود: ما نیز از جمله اقشاری بودیم که با داشتن کارکنانی با شعور ایمانی و انقلابی، خود را به صف انقلابیون ملحق کردیم. ما افتخار داریم که کارکنان نیروی ارتش هستیم و تا جان در بدن داریم، ادامه دهندهٔ راه شهدای عزیزمان هستیم.

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان در ادامه گفت: در سال ۱۳۵۷ که من شش سال سن داشتم، همراه با پدرم در تظاهرات شهر اردبیل شرکت می‌کردیم و ایام دفاع مقدس که به دوره نوجوانی رسیده بودم را به خوبی به‌خاطر دارم. از مهم‌ترین دستاورد‌های نیروی هوایی، خودکفا بودن و روی پای خودایستادن است و در ابتدا هم با آموزش خلبانی آغاز شد و لذا بعد از انقلاب روابط ما قطع گردید و تحت تحریم قرار گرفتیم.

وی افزود: سال ۱۳۵۸ از جهاد خودکفایی شروع شد چرا که اولین نیرویی که احساس کرد باید روی پای خودش بایستد، نیروی هوایی بود و تجهیزات محور بود، اگر تعمیرات هواپیما‌ها به موقع انجام نمی‌شد و قطعات آن نمی‌رسید و ساخته نمی‌شد؛ هواپیما‌ها به پرواز در نمی‌آمدند و با ایجاد جهاد خودکفایی توانستند که نهضت قطعه سازی را راه اندازی کنند و در ادامه ما شاهد پرواز هواپیما‌ها بودیم.

امیر سرتیپ دوم خلبان صمد نوری به با تأسیس دانشکده خلبانی اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۶۱ با تأسیس دانشکده خلبانی توانستند که آموزش خلبانی را صفر تا صد در داخل کشور با معلم‌های ایرانی انجام و صورت بگیرد؛ لذا قبل از انقلاب، میلیون‌ها دلار ارز هزینه می‌کردند تا خلبانی را آموزش ببینند و به کشور برگردند؛ و همچنین بانی دانشگاه هوایی شهید ستاری، خود شهید ستاری بودند و کارکنان فنی ما با علم روز آموزش دیدند و الان در پایگاه‌های نیروی هوایی مشغول خدمت هستند و یکی از افتخارات ما این است از لحاظ آموزش فنی و پروازی، همگی این‌ها در داخل کشورمان صورت می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از نهضت قطعه سازی به ساخت هواپیما‌های داخل کشور رسیدیم؛ مانند هواپیما‌های یاسین، کوثر، صاعقه، آذرخش و افتخارات دیگری مانند: گردان‌های پروازی را داریم که کاملا بومی هستند؛ هواپیما‌ها و خلبانان و کارکنان فنی نیز ایرانی هستند، ما هیچ نیازی به بیگانگان نداریم و توانستیم خودکفا باشیم. خلبانان ایرانی، دارای روحیه شجاعت و شهامت هستند و بهترین خلبانان در دنیا، ایرانی‌ها هستند و همچنین در تمامی شاخه‌ها چه در حوزه علمی و پزشکی و … زبان زد و الگوی خوبی برای سایر مردم ایران هستند.

منبع: رادیو جوان

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار