برگزاری جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ابوظبی

مراسم چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مقامات عالیرتبه دولت امارات، دیپلمات‌های خارجی و ایرانیان مقیم این کشور در محل سفارت ایران در ابوظبی برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹ - 10February 2024

برگزاری جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ابوظبیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، مراسم چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در محل سفارت ایران در ابوظبی با حضور تنی چند از مقامات عالی‌رتبه دولت امارات، سفرا و کارداران مقیم این کشور، اصحاب رسانه و همچنین مدیران نهاد‌های ایرانی مستقر در امارات و ایرانیان مقیم این کشور برگزار شد.

در این مراسم شیخ نهیان بن مبارک آل نهیان وزیر مدارا و همزیستی و خلیفه شاهین المرر وزیر مشاور در امور خارجی و همچنین نماینده وزیر اقتصاد امارات به عنوان مسؤول اماراتی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور حضور داشتند. 

در ابتدای مراسم، سرود ملی دو کشور نواخته شد و سپس رضا عامری سفیر ایران در امارات عربی متحده، طی سخنانی با تشریح روند توسعه و پیشرفت ایران طی ۴۵ سال گذشته، به دستاورد‌های حاصله در حوزه‌های مختلف علمی، صنعتی، پزشکی و تکنولوژی اشاره کرد و در بخشی از سخنان خود، روند رو به رشد روابط ایران با امارات را تشریح و همکاری‌های دو کشور طی ماه‌های اخیر از جمله تبادل هیأت‌های عالیرتبه از جمله دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین وزیر امور خارجه از امارات و افزایش حجم مبادلات تجاری در سال گذشته به ۲۴ میلیارد دلار را برشمرد.

عامری در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات غرب آسیا به ویژه حمله رژیم صهیونیستی به غزه پرداخت و با اشاره به استمرار عملیات نسل کشی و کشتار جمعی توسط رژیم صهیونیستی، تنها راه‌حل مشکل فلسطین را رفع اشغال و تعیین سرنوشت مردم فلسطین توسط خودشان و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف دانست. 

در پایان مراسم نیز کیک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط سفیر ایران و مقامات اماراتی بریده شد و سپس از مهمانان با غذا‌های ایرانی، پذیرایی به عمل آمد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها