نماینده، ولی فقیه در مازندران:

حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات حفظ نظام مهدوی است

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات پیش رو، حفظ نظام مهدوی، خدمت مردم و جلب رضایت آنان خواست حضرت مهدی (عج) است.
کد خبر: ۶۵۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵ - 10February 2024

حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات حفظ نظام مهدوی استبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در در نشست شورای سیاستگذاری مهدویت اظهار داشت: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند مهدویت را مردمی‌تر نشان بدهد توجه خیّرین و واقفین به مسئله مهدویت است که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی افزود: اینکه عامه مردم و واقفین به بخش موقوفات در مهدویت توجهی نداشته باشند نقص بزرگی است، آن هم در مهد تشیّع و تنها کشور دنیا که مردمش ملتزم و معتقد به حضرت مهدی (عج) هستند و نشان از کم کاری‌های انجام گرفته در گذشته‌های دور و نزدیک دارد.

امام جمعه ساری ادامه داد: در بخش قرآن نیز موقوفات پررنگی را نمی‌بینیم، بنیاد مهدویت حتما باید سیاست‌های فرهنگی را برای توجیه افکار عمومی و تشویق کسانی که دوست دارند اموالشان را در حوزه مهدویت وقف کنند، به‌کار بگیرد، اداره کل اوقاف و امور خیریه و بنیاد مهدویت این را در برنامه سیاست‌های ترویجی خود قرار دهند. 

آیت الله محمدی لائینی اضافه کرد: ما به مهدویت خیلی از منظر تقریبی نگاه نمی‌کنیم و مباحث از منظر شیعی مطرح می‌شود، اما مهدویت مخصوص شیعه نبوده و فراشیعی و بشری است.

این مسئول گفت: باید جلساتی با صاحبان مذاهب دیگر با هدف بیان نظرات و نقاط مشترک برگزار شود، وقتی مهدویت این ظرفیت را دارد که از نگاه تقریبی بدان نگاه کنیم چرا از این سرمایه استفاده نکنیم؟ امروز دشمنان از نگاه تفریقی برنامه‌ریزی دارند ما باید از نگاه تقریبی برنامه داشته باشیم.

وی اذعان داشت: یکی از سرمایه‌هایی که می‌تواند بار تقریبی داشته باشد همین مسئله مهدویت است، اما من کمتر دیدم به آن توجه شود امیدواریم این موضوع در دستور کار بنیاد مهدویت کشور قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: نسل شیعه نسلی ناآگاه به مسئله مهدویت نباید باشد، اینکه دانش آموز ۱۲ سال در مدرسه گذرانده و از مهدویت چیزی جز چهار کلمه کلی سر در نیاورد خوب نیست.

امام جمعه ساری عنوان کرد: حضور در راهپیمایی و انتخابات پیش رو، حفظ نظام مهدوی، خدمت مردم و جلب رضایت آنان خواست حضرت مهدی (عج) است.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: در افتتاحیه جشنواره فجر حرف‌هایی که آن کارگردان بیان کرد حرف‌های بدی بود، بدتر اینکه آقای وزیر چیزی نگفت توهین بسیار بزرگی انجام گرفت وزیر منفعل عمل کرد، نباید از توهین به حجاب و روسری بگذریم، خیلی ناراحت شدیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار