دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

جشنواره هنرهای تجسمی فجر تجلی هنرهای ایرانی اسلامی

نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با ارائه آثار هنرمندان رشته‌های نگارگری و خوشنویسی محلی برای تجلی هنرهای ایرانی اسلامی قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۵۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴ - 14February 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر این که از دهم بهمن‌ماه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در موسسه صبا گشایش یافته است با ارائه آثار هنرمندان جوان و پیشکسوت میزبان علاقه‌مندان است. 

روزانه هنرمندان پیشکسوت، اساتید و جوانان هنرمندان و دانش‌آموزان و دانشجویان مختلف رشته‌های هنری از تهران و نقاط مختلف کشور خودشان را به نمایشگاه می‌رساند و آثار متنوعی که در بخش مسابقه(طوبی‌زرین) و بازار نمایشگاه عرضه شده است را نظاره می‌کنند. 

زهرا امیری مدیر هنرستان عروة‌الوثقی که دانش‌آموزان این هنرستان را همراهی می‌کرد، درباره نمایشگاه جشنواره‌ هنرهای تجسمی فجر اظهار داشت: آثار عرضه شده نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به لحاظ کیفیت عالی بودند و درباره هدف از این بازدید گفت: ما در هنرستان رشته‌های هنری را آموزش می‌دهیم و امروز دانش‌آموزان رشته نقاشی را به نمایشگاه آوردیم. 

جشنواره هنرهای تجسمی فجر تجلی هنرهای ایرانی اسلامی

وی افزود: خوشبختانه در هنرستان عروة‌الوثقی از هنرآموزان برجسته‌ای استفاده می‌شود. ما خوشحالیم که هنرآموز ما در رشته نقاشی در جشنواره هنرهای تجسمی فجر اثر دارد و یکی از هنرمندان مطرح کشورمان است. ما امروز دانش‌آموزان هنرستان را به نمایشگاه آوردیم تا بتوانند از آثار به دیوار رفته الهام بگیرند؛ این نمایشگاه حتما به آن‌ها انگیزه خواهد داد تا در آینده در مسیر پیشرفت قدم بردارند.
بدرالسادات قاری هنرآموز هنرستان عروة‌الوثقی و یکی از هنرمندان رشته نقاشی است که امسال اثر او به شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر راه یافته است. او درباره بازدید دانش‌آموزان از نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر و تاثیر آن بر آینده آن‌ها گفت: پس از بازدیدی که از نمایشگاه صورت گرفت دنیای دانش‌آموزان عوض شد؛ شخصا هرچقدر در کلاس توضیح می‌دادم، تاثیر زیادی نداشت اما حالا که آثار را از نزدیک می‌بینند، خیلی دگرگون شدند.

امیری گفت: خوشبختانه دانش‌آموزان ما در نمایشگاه جشنواره فجر شاخه‌ها مختلف هنرهای تجسمی شامل هنرهای مدرن، هنر سنتی را دیدند و خیلی برایشان جذاب بود. نمایشگاه خیلی خوب و سطح خوبی داشت و همین نمایشگاه باعث می‌شود هنرمندان یکدیگر و آثارشان را به اشتراک بگذارند. هنرمندان و عوامل و داوران زحمت کشیده بودند. 

این هنرمند درباره سطح کارهای ارائه شده گفت: سطح کارها خوب بود و من دوست داشتم؛ در بخش گل و مرغ، خوشنویسی، نگارگری، پوستر کارهای خوبی ارائه شده بود؛ اگر گرافیست‌ها در این نمایشگاه شرکت کنند، حتما استفاده خواهند کرد. البته نمایشگاه امسال قدری آثار حجمی کمتری داشت درحالی که سال‌های گذشته حجم از رشته‌هایی بود که خیلی شکوه داشت. 

مهدیه‌ حیدریان یکی از دانش‌آموزان هنرستان عروة‌الوثقی است که در رشته نقاشی تحصیل می‌‌کند و درباره انتخاب این رشته می‌گوید: من از بچگی به نقاشی علاقه ویژه داشتم و بخاطر همین به هنرستان آمدم. امسال برای اولین‌بار به جشنواره هنرهای تجسمی فجر آمدم و شاهد آثار زیبا و برجسته‌ای از هنرمندان رشته‌‌های مختلف بودیم. 

وی درباره فضای آموزشی مدرسه می‌گوید: ما در مدرسه صرفا مشغول تحصیل هستیم و تاثیر چندانی بر روند هنری بچه‌ها نمی‌گذارد و اگر کسی قصد ورود جدی به هنر داشته باشد باید از ظرفیت‌های مختلف آموزشی بهره بگیرد. 

این د‌انش‌آموز رشته نقاشی درباره تاثیرپذیری از نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر عنوان کرد: دیدن آثار نمایشگاه باعث شد من به عنوان یک دانش‌آموز رشته نقاشی بتوانم چشم‌هایم را بیشتر باز کنم و بهتر اطرافم را ببینیم. من اینجا فهمیدم که هر هنرمند در اثر خودش یک چیزی را نشان داده است که شاید از نظر افراد دیگر، توضیح دیگری دارد. 

جشنواره هنرهای تجسمی فجر تجلی هنرهای ایرانی اسلامی

شقایق طهماسبی از دیگر دانش‌آموزان هنرستان هنرستان عروة‌الوثق است. او برای اولین بار به نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر آمده است و درباره کیفیت کارها گفت: کارهایی که امروز ما به دیوار دیدیم، کارهای خیلی زیبا و با کیفیتی بودند که برای ما لذت بخش بودند. تکنیک‌های مختلفی را در این نمایشگاه شاهد بودیم که برای ما جذاب بود. 

وی تاکید کرد: توضحیات معلم ما از نمایشگاه باعث می‌شد ما صرفا یک بازدید کننده نباشیم بلکه نکات مختلفی از آثار یاد بگیریم و در واقع یک نمایشگاه آموزشی برای ما بود و نکات و چیزهای جدیدی در ذهنمان برجسته شود که امیدوارم بتوانیم از این نکات در کارهایمان بهره بگیریم و با تلفیف کارها به ایده‌های نوی برسیم. 

این دانش‌آموز در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید شما خودتان چند سال آینده در نمایشگاه فجر اثر هنری خواهید داشت، گفت: 10 سال آینده فکر می‌کنم از شرکت کنندگان در این نمایشگاه باشیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها