رئیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک:

حضرت ابوالفضل العباس مقام صالحیت را دارد

حجت‌الاسلام میر مهدی گفت: مقام عبد صالح را حضرت ابوالفضل عباس (ع) دارد که بالاترین مقام برای انسان است.
کد خبر: ۶۵۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ - 14February 2024

حضرت ابوالفضل العباس مقام صالحیت را داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید احمد میرمهدی» رئیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضرت ابوالفضل عباس (ع) پرورش یافته مکتب امیرالمؤمنین علی(ع) و ائمه معصومین علیه‌السلام است.  

وی افزود: یکی از خصوصیات آن حضرت، باب‌الحوائج بودن ایشان است و کسانی که متوسل به ایشان می‌شوند حاجت‌های خود را دریافت می‌کنند که این خصوصیت حضرت عباس (ع) به دلیل این است که ایشان همه زندگی خود را در راه خدا و دین اسلام قرار داده و اطاعت خداوند را کرده است.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک بیان کرد: در زیارتنامه نیز می‌خوانیم اَلسّلامُ عَلَیکَ أَیُهَا الْعَبْدُ الصّالِحُ الْمُطِیعُ للّه وَلِرَسُولِهِ وَلأمِیرِالْمُؤمِنِینَ وَالْحَسَنِ وَالْحُسَینِ که حرف کمی نیست و حضرت ابوالفضل عباس را در زیارت نامه الْمُطِیعُ للّه وَلِرَسُولِهِ می‌خوانیم و این که انسان یک عبد شود یک مقام است که بعد از عبد شدن به عبد صالح می‌رسد یعنی که اهل هیچ خطایی نیست و درستکار است.

میرمهدی خاطر نشان کرد: صالح یعنی بنده درست کار خداوند است و اهل هیچ خطایی نیست، درست است آن عصمتی که برای معصومین قائل هستیم برای حضرت ابوالفضل عباس گفته نمی‌شود ولی عبد صالح به کسی اطلاغ می‌شود که هیچ خطایی ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: حضرت ابوالفضل العباس مقام صالحیت را از الْمُطِیعُ للّه وَلِرَسُولِهِ گرفته است یعنی کسی که از خدا و رسول خدا اطاعت می‌کند و شخصی که از رسول خدا، امیرالمؤمنین علی (ع)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) اطاعت کند یعنی از خداوند اطاعت کرده است به دلیل اینکه حضرت علی (ع) و ائمه به دستور خداوند جانشین پیامبر اسلام شده‌اند. لذا این چنین است که مقام عبد صالح را حضرت ابوالفضل عباس (ع) دارد که بالاترین مقام برای انسان عبودیت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار