سفیر ایران در عربستان: ضرورت فشار جامعه جهانی برای توقف تجاوزات رژیم اشغالگر قدس

«عنایتی» گفت: فشار جامعه جهانی و اقدامات عملی برای توقف تجاوزات رژیم اشغالگر قدس و جلوگیری از کشتار مردم بی‌دفاع، یک امر ضروری است.
کد خبر: ۶۵۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵ - 14February 2024

سفیر ایران در عربستان: ضرورت فشار جامعه جهانی برای توقف تجاوزات رژیم اشغالگر قدسبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سفرای استرالیا و زلاندنو، امروز (چهارشنبه) در ریاض به منظور دیدار و گفت‌وگو با «علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض به سفارت ایران آمدند.

در این دیدار که در خصوص تحولات منطقه صحبت شد، «عنایتی» خطاب به همتایان خود، اظهار داشت: فشار جامعه جهانی و اقدامات عملی برای توقف تجاوزات رژیم اشغالگر قدس و جلوگیری از کشتار مردم بی‌دفاع یک امر ضروری است.

پیش‌تر نیز سفیر ایران در عربستان در سخنرانی خود به مناسبت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و روز ملی، گفته بود: ما نمی‌توانیم آن‌چه را که در غزه و فلسطین می‌گذرد و آن‌چه را که در چهار ماه کشتار، بلاها و ویرانی‌ها شاهد بوده‌ایم نادیده بگیریم یا تحمل کنیم و این نشان‌دهنده کینه نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی از مردمی است که سرزمین‌های‌شان اشغال شده و خانواده‌های‌شان با پاکسازی قومی و نسل‌کشی، در میان سکوت جهانی و نادیده گرفته شدن از سوی تریبون‌های جهانی که در طول دهه‌ها درباره حقوق بشر صحبت می‌کرد، نابود شدند. 

وی افزود: رژیم غاصب می‌خواهد مردم فلسطین اسیر، آواره یا مرده باشند؛ ولى امکان‌پذیر نیست که رژیم بتواند اراده خود را بر آن تحمیل کنند. ما این تجاوز آشکار به فلسطین را محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار