رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان:

ایران اسلامی به برکت خون شهدا در جایگاه بالایی در منطقه و جهان قرار دارد

شیرانی با بیان اینکه شهدا در عنفوان جوانی از هر آنچه که داشتند در مسیر حفظ انقلاب و آزادی ایران از سلطه بیگانگان گذشتند، گفت: ایران اسلامی به برکت خون شهدا در جایگاه بالایی در منطقه و جهان قرار دارد باید با تمام توان و اقتدار در مسیر پرفتوح شهدا پیش برویم.
کد خبر: ۶۵۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ - 15February 2024

ایران اسلامی به برکت خون شهدا در جایگاه بالایی در منطقه و جهان قرار داردبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، شاهین شیرانی عصر امروز در اولین کنگره شهدای داروسازی استان اصفهان، با تأکید بر ضرورت گرامیداشت مقام شهدا و تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه اظهار داشت: کنگره شهدای دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف در استان در حال اجرا است و دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان عهده‌دار بخش بهداشت و درمان و سلامت این کنگره است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه کنگره شهدای دفاع مقدس تا سال آینده و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت؛ خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این مراسم جریان‌سازی در بین تمامی اقشار اعم از دانشجویان، تبین جایگاه ایران قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی برای جوانان است؛ جوانان باید به جامعه آگاهی بیشتری نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی ببخشند.

وی به بیان خاطراتی از دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: در دوران جنگ تحمیلی تمام ابزار جنگی از ما دریغ می‌شد و می‌گفتند به ایران سلاح ندهید؛ اما اکنون می‌گویند نگذارید ایران سلاح بفروشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این مردم بودند که در زمانی که ساختار اصلی نظام تشکیل نشده بود و بسیج و سپاه به فرم واحدی نرسیده بودند در مقابل دشمن ایستادگی کردند و نگذاشتند خشتی از میهن عزیزمان به دست دشمن و بیگانگان بیفتد.

شیرانی با بیان اینکه ایران تا کنون بیشترین شتاب علمی دنیا را داشته است بیان کرد: با گذشت ۴۵ سال از وقوع انقلاب اسلامی؛ با وجود تحریم‌ها و تهدیدات و ترورها مقتدرانه ایستاده‌ایم. به ثمره خون پاک و مطهر شهدا اکنون به جایگاه‌های بسیار خوب منطقه‌ای و حتی جهانی رسیده‌ایم.

وی با اشاره به مسئله تحریم داروها، مشکلات و معضلات این مسئله و خودکفایی داروسازان ایرانی برای ساخت دارو، بیان کرد: برخی از کشورهای خارجی از مسئله تحریم دارویی ایران سوءاستفاده می‌کردند، حتی برخی داروی تاریخ مصرف گذشته به ما عرضه می‌کردند، اما در این زمینه هم به‌واسطه داروسازان ایرانی به خودکفایی رسیدیم و مانع از تسلط دیگر کشورها در این زمینه و دیگر حوزه‌ها شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با تأکید بر اینکه امنیت، اقتدار و آرامش کشور مدیون خون شهدا است، تصریح کرد: آن بزرگواران از تمام هستی خود در عنفوان جوانی گذشتند. اولویت شناسی کردند و کشور را از سلطه بیگانگان نجات دادند.

رئیس دانشگاه اصفهان در پایان با بیان ضرورت آشناسازی جوانان با آرمان‌های شهدا اذعان داشت: شهدا رفتند تا ما بتوانیم در کمال آرامش زندگی کنیم و ایران قوی را حفظ کنیم. وظیفه داریم شهدا را سرمشق و سرلوحه زندگی خود قرار بدهیم.

وی با بان اینکه هر کدام از این شهدای گران‌قدر چراغی در مسیر راه سعادت‌ هستند، خاطرنشان کرد: باید در راه آنان محکم و مصمم قدم برداریم. امید است کنگره اصلی بسیار وزین‌تر و با شرکت مقامات استانی و کشوری برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها