بازیگر تلویزیون و سینما در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

روایت پیشرفت‌های کشور نقطه قوت جشنواره تجسمی فجر/ هنرهای تجسمی بخشی از هویت ایرانی اسلامی ایرانیان است

الماسی هنرهای تجسمی را بخشی از هویت ایرانی اسلامی ایرانیان دانست و به بخش قله‌های جشنواره پرداخت و گفت: روایت پیشرفت‌های کشور نقطه قوت جشنواره تجسمی فجر امسال است.
کد خبر: ۶۵۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱ - 15February 2024

«جهانگیر الماسی» بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون با تاکید براینکه هنرهای تجسمی بخش مهمی از هویت ایرانی اسلامی ما ایرانیان و دارای اهمیت فراوان است، اظهار داشت: برای این آثار باید از دل سوال کنیم که چگونه بودند چراکه در خلق این آثار تنها عقل نقش‌آفرین نبوده است و بخش مهم آن مربوط به احساس و عاطفه است.

این بازیگر سینما و تلویزیون به ظرفیت هنرهای تجسمی اشاره کرد و گفت: در هنرهای تجسمی آن بخش گمشده‌ی درون انسان‌ها تجلی پیدا می‌کند که گاهی در خلوت و گاهی در شلوغی نمود دارد؛ انسان با این بخش گم شده گاهی عاشق می‌شود و گاهی کینه و نفرین را می‌شناسند. من تابلوهایی در این نمایشگاه دیدم که در رویکرد به نفرین خلق شده بودند. 

وی به برگزاری نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پرداخت و عنوان کرد: خیلی خوشحالم در موسسه صبا نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر در بخش‌های مختلف همه ساله برگزار می‌شود. مدت‌هاست که این نمایشگاه هر ساله در موسسه صبا که مسولیت حراست از آثار هنری و فرهنگی برعهده این موسسه قرار داده شده است، برگزار می‌شود. 

الماسی تاکید کرد: نمایشگاهی که امروز تحت عنوان شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر برپا شده است، فرصتی است تا ما توان خودمان را به لحاظ دانش و شعور و گرایش به هنرهای تجسمی به عنوان یک زبان و یک تلاش برای تبیین مفاهیم، نه از راه‌های شناخته شده‌ای مثل نقد، سخن گفتن و شعر بلکه از راه دیگری که در نی نی چشمان تمام مردم وجود دارد، صورت‌گیرد. هنرهای تجسمی از این مسیر ارتباط بین انسان‌ها را زیر ذره‌بین می‌برد و به آن بها می‌دهد که ارزشمند و شایسته است.

این هنرمند کشورمان درباره بخش قله‌های جشنواره هنرهای تجسمی که به پیشرفت‌های مختلف کشورمان پس از پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد، گفت: نمایش پیشرفت‌های کشورمان با زبان هنر یکی از مسائل مغفول مانده گذشته در جشنواره‌های هنری بوده است که امسال شاهد انعکاس درست آن بودیم و امیدواریم این اتفاق در سال‌های آینده ادامه داشته باشد.

اممتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار