رایزنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه الجزایر پیرامون تحولات منطقه

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و الجزایر آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات فلسطین و منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۶۵۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴ - 15February 2024

رایزنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه الجزایر پیرامون تحولات منطقهبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «احمد عطاف» وزیر امور خارجه الجزایر در یک گفت‌وگوی تلفنی، آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات فلسطین و منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دو طرف در این گفت‌وگو با محکومیت شدید در تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه و وضعیت وخیم انسانی در این منطقه، بر ضرورت اقدام فوری و مؤثر جامعه جهانی برای توقف کشتار غیرنظامیان به‌ویژه زنان و کودکان و امدادرسانی فوری به مردم فلسطین به‌ویژه در شمال غزه و رفح و جلوگیری از تهاجم نظامی ارتش صهیونیستی به منطقه رفح با هدف کوچاندن اجباری ساکنان غزه تاکید کردند.

وزیر خارجه الجزایر ضمن ابلاغ سلام‌های «عبدالحمید تبون» رئیس جمهور الجزایر به حجت‌الاسلام رئیسی و تاکید بر اهمیت شرکت رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس آتی سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر و اهتمام کشورش به توسعه روابط با ایران، گزارشی از اقدامات کشورش به‌عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف جنگ علیه غزه ارائه کرد.

امیر عبداللهیان نیز ضمن ارائه گزارشی از سفر منطقه‌ای اخیر خود به سه کشور لبنان، سوریه و قطر و مذاکرات با مقامات این کشورها و رهبران گروه‌های مقاومت، بر ضرورت اقدام مشترک کشورهای اسلامی برای کمک به مردم مظلوم فلسطین تاکید و به تماس تلفنی امروز با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و ارائه پیشنهاد برگزاری اجلاس اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی اشاره کرد که این پیشنهاد مورد استقبال وزیر خارجه الجزایر قرار گرفت.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار