با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی؛

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
کد خبر: ۶۵۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷ - 15February 2024

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران افتتاح شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با تلاوت حامد علیزاده نفر اول مسابقات بین‌المللی مالزی و با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن اجلاس برگزار شد. 

در ابتدا، حجت‌الاسلام خاموشی حضور مهمانان در این محفل را گرامی‌داشت و ایام اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و افزود: قرآن کلام‌الله است؛ کلامی از خداوند که وزن آن در میان دیگر سخنان و کتب و قرائت‌هایی که بشر دارد، وزن بالایی دارد.

او با تاکید براینکه قرآن کریم بر قلب پیامبر (ص) نازل و کتاب هدایت قرار داده شد، تصریح کرد: شعار امسال این مسابقات؛ "یک کتاب یک امت و کتاب مقاومت" می‌باشد. در آیات متعدد قرآن برخورد می‌کنیم که خداوند می‌فرمایند: "من خداوند انبیأ را به صراط مستقیم هدایت کردم"؛ صراط مستقیم از مقاومت و استقامت برمی‌اید لذا استقامت اصل صراط مستقیم می‌باشد. 

حجت‌الاسلام خاموشی درباره مفهوم مقاومت گفت: مقاومت به حالت ایستای انسان گفته می‌شود؛ این حالت، بهترین حالت انسان است و در قرآن درباره آن فرماید: "شما برای خداوند تک تک یا جمعی قیام کنید که خداوند یاری‌گر شماست. "

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه جهان اسلام امروز دچار جنایت صهیونیزم جنایت‌کار است، افزود: امروز نقشه‌ی را دیدم که نشان می‌داد از میان برخی از کشور‌های اسلامی کمک‌هایی به رژیم صهیونیستی ارسال می‌صد که باید مانع آن شد و جهان اسلامی همت کند و مقاومت جبهه حق که جبهه فلسطین مظلوم در غزه است، را حمایت کند. 

او با اشاره به ضرورت همگرایی کشور‌های اسلامی برای مبارزه با دشمن صهیونیستی گفت: امروز یمن، سوریه، عراق و لبنان و دیگر کشور‌های اسلامی در جبهه مقاومت شرکت دارند و در این سنگر‌ها ایستادگی می‌کنند و انشالله پیروزی نزدیک خواهد بود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار