کوثری مطرح کرد؛

شکل دیگر فتنه، با بصیرت مردم شکل نمی‌گیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه فتنه ۸۸ ریشه‌دار و عمیق بود به تشریح جزئیات آن و مذاکره با سران فتنه پرداخت.
کد خبر: ۶۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ - 05January 2016

شکل دیگر فتنه، با بصیرت مردم شکل نمی‌گیرد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، اسماعیل کوثری در جمع مردم در مسجد سیدالشهدای شهرک گلستان شیراز که در قالب گردهمایی بیعت بسیجیان با ولایت گردهم آمده بودند، اظهار داشت: فتنه 88 چیزی نبود که در خیابانها اتفاق بیافتد بلکه ریشهدار بود و با آن بیماریِ عمیقی درست کردند.

وی بیان کرد: در فتنه 88 هدفهای خطرناکی دنبال میشد و این اهداف با برخوردهای سیاسی و امنیتی نیز حل نمیشد؛ تنها یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت که این حرکت مردمی در 9 دی اتفاق افتاد و بساط فتنهگران را برچیدند و حماسه 9دی نیز ماندگار شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: بهظاهر از فتنه، 6سال گذشته، اما میبینیم که مقام معظم رهبری بهطور مجدد از فتنه یادآوری کردند و این نشاندهنده اهمیت موضوع است که باید هوشیار و بصیر بود.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه 20 روز قبل از انتخابات 22 خرداد سال 88، در سخنرانیای اعلام کردند "در دوران اصلاحات یک پایه ولایت را ضعیف کردیم و بهدنبال اجرای ادامه کار هستیم"، افزود: یک روز مانده به انتخابات، یکی از سران فتنه در مصاحبهای از واژه "تغییر ماهیت و ساختار قدرت"  سخن گفت که نشان میدهد اینها در سال 88 بهدنبال انتخابات نبودند، بلکه بهدنبال تغییر ولایت بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در روز انتخابات، خانم عفت مرعشی مسئلهای را مطرح میکند که اگر غیر از آقای موسوی انتخاب شود، مردم باید به خیابانها بریزند و همان روز در حال رایگیری طرفداران سران فتنه خبرنگاران خارجی را دعوت میکنند و وی در مصاحبه میگوید "من برنده انتخابات هستم"؛ پس از این مصاحبه و عدم تحقق نتیجه مثبت، سه روز بعد از انتخابات وی مجدداً سخنرانی کرد و بعد از پایان سخنرانی تعدادی به پایگاه بسیج درمیدان آزادی حمله کردند.

وی ادامه داد: حدود یک هفته بعد از این جریان، مقام معظم رهبری در نمازجمعه سخنرانی کردند و در آن خطبهها فرمودند که اگر اعتراضی دارید از کانال قانونی پیگیری کنید. ما نیز بعد از این جریان، با این آقایان تکتک حرف زدیم و خواسته آنان را خواستیم.

کوثری با بیان اینکه  پس از آن با تیمی پنج نفره پیش میرحسین موسوی رفتیم و گفتیم که علت اینکه شما میگوئید احمدینژاد خلاف قانون عمل کرده چیست؟ افزود: موسوی پاسخ داد: من نه شورای نگهبان و نه وزارت کشور را قبول دارم و ما هم گفتیم شما خواستید نفر دوم کشور باشید و نمیتوانید بگویید من اینها را قبول ندارم؛ پس از آن موسوی گفت "من قبول ندارم". دیدیم خود را فراتر از قانون میداند و گفتیم اگر قبول نداشتی، نباید کاندید میشدی و حالا که شدی نمیتوانی بگویی قبول ندارم. صحبتها را ادامه دادیم و دیدیدم فایده ندارد و پس از آن موسوی گفت: 13میلیون نفر به من رای دادند، اگر حرف من را قبول نکنید، بازم میگویم تقلب شده است.

وی تصریح کرد: همچنین با هیئتی 9نفره به دیدار کروبی رفتیم و گفتیم بر چه اساسی میگویی تقلب شده است؟ که وی گفت: من دفعه قبل 4میلیون رای آورده و الان 300 هزار رای آوردهام که این نیز نشانههایش است؛ گفتیم آقای کرباسچی نزدیکترین نفر به شما رای نداده، دیگر بقیهاش را بدانید و کرباسچی به موسوی رای داد و کروبی هم چیزی برای گفتن نداشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از این ماجراها، روز قدس و روز عاشورا فرا رسید و دیگر در این روزها مباحث انتخاباتی مطرح نبود بلکه فتنهگران به دستههای عزاداری و پرچمهای عزاداری رحم نکردند و آتش زدند و در آن روز شادی و هلهله بهراه انداختند.

کوثری گفت: اینجا دیگر مردم نبودند و افراد ضدانقلاب و ملی مذهبیهای معاند نظام و گروههایی بودند که ایمان نداشتند و به دستههای عزاداری حمله کردند, در نهایت هشتم و نهم دیماه مردم سراسر ایران از انقلاب دفاع کردند و برابر فتنه و سران آن آگاهی و شناخت پیدا کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات پیشرو و درخواست از مردم برای انتخاب کاندیداهای اصلح بیان کرد: مردم باید بصیرت و آگاهی داشته باشند و اجازه ندهند فتنه 88 که شکل آن تغییر کرده دوباره تکرار شود.

نظر شما
پربیننده ها