آیین بزرگداشت شهید «ابوتقوی السعیدی» در قم برگزار شد + تصاویر

آیین بزرگداشت حاج ابوتقوی السعیدی و شهدای راه قدس مقاومت اسلامی عراق در مسجد اعظم حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲ - 16February 2024

به گزارش دفاع‌پرس از قم، آیین بزرگداشت شهدای راه قدس مقاومت اسلامی عراق به‌ویژه حاج ابوتقوی السعیدی با حضور فضلا و شخصیت‌های مذهبی و سیاسی همچنین جمعی از فرماندهان نیرو‌های مسلح و خانواده‌های شهیدان در مسجد اعظم قم برگزار شد.

آیت‌الله «محسن اراکی» عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه طی سخنانی در آیین بزرگداشت شهید حاج ابوتقوی السعیدی و شهیدان راه قدس مقاومت اسلامی عراق در مسجد اعظم قم، اظهار داشت: دشمن در غزه به ما صدمه می‌زند، ولی نتیجه این صدمه زدن این است که شاهدان برحقی پدیدار می‌شوند که به هیچ وجه از ادامه راه حق تا آخرین نفس از پای نمی‌افتادند تا پیروزی را به دست بیاورند.

وی تاکید کرد: ما از غزه و مقاومت اسلامی منطقه پشتیبانی می‌کنیم، آمریکا را شکست خواهیم داد و از منطقه خارج خواهیم کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه این سنتی الهی است خاطرنشان کرد: آمریکا، انگلیس، اسرائیل و حامیان آن‌ها بدانند که پیروزی از آن ماست و این پیروزی در آینده برای جبهه مقاومت تثبیت خواهد شد.

آیین بزرگداشت شهید «ابوتقوی السعیدی» در قم برگزار شد + تصاویر

وی افزود: پیروزی بر آمریکای جنایت‌کار، بر ملت بزرگ ایران و گروه‌های مقاومت اسلامی در عراق و فلسطین و لبنان و یمن قهرمان مسجل می‌شود.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: ما به یاری خدا نه تنها جشن پیروزی بر رژیم صهیونیستی بلکه بر آمریکا و انگلیس را نیز برگزار خواهیم کرد؛ جشن نیمه شعبان ما مقدمه جشن بزرگ آینده ما علیه آمریکا، انگلیس و سایر قدرت‌های بزرگ ستمگر این دنیا خواهد بود.

در ادامه، «نصرالشَمَری» یکی از فرماندهان ارشد حشدالشعبی با تبریک و تسلیت شهادت تعدادی از بهترین فرماندهان و برادران مقاومت اسلامی در رویارویی بزرگ با ائتلاف شیطان بزرگ در سراسر جبهه مقاومت از فلسطین و غزه مقاوم تا لبنان و سوریه و عراق و یمن گفت: جمهوری اسلامی مرکز محور مقاومت و قلب ام‌القرای جهان اسلام است.

وی شهادت فرماندهان مقاومت در مناطق مختلف کشور عراق از جمله بغداد، کرکوک، بابل و الانبار توسط آمریکای خائن و جنایت‌کار را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: این اقدام آمریکا بر خلاف عرف و پیمان‌های بین‌المللی است که جنگجویان و مجاهدان را در خارج از میدان جنگ مورد حمایت قرار می‌دهد.

این فرمانده حشدالشعبی با بیان اینکه این موضوع باعث شد که روح جدیدی در مبارزه با اِشغالگران دمیده و مقاومت تا شکست دادن و اخراج همه نیرو‌های آمریکایی از منطقه ادامه پیدا کند گفت: ما نه سازش می‌کنیم و نه عقب‌نشینی خواهیم کرد، تا اینکه خداوند میان ما و استکبار حکم کند، هر چند این ایستادگی هزینه داشته باشد و آتش جنگ شدت بگیرد.

آیین بزرگداشت شهید «ابوتقوی السعیدی» در قم برگزار شد + تصاویر

شمری در ادامه بیان کرد: ما هیچ‌گاه ضعیف نشده، نمی‌ترسیم و دچار توهم نخواهیم شد، بلکه به فضل خدا با بصیرت و اقتدا به صالحان در راه آنان حرکت خواهیم نمود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهید حاج ابوتقوی السعیدی یادآور شد: السعیدی از نخستین مجاهدانی بود که در سال ۲۰۰۴ در مقابل آمریکای اِشغالگر ایستاد و در درگیری‌های نجف و بغداد بر ضد اشغالگران شرکت کرد؛ این شهید در سال ۲۰۱۴ هنگامی که داعش تروریست، استان‌های غرب و شمال عراق تا مرز‌های بغداد و کربلا را اشغال کرده بود وارد صفوف حشدالشعبی شد و تحت پرچم جنبش مقاومت اسلامی النجبا به جنگ علیه اشغال‌گران الحادی داعش روی آورد.

لازم به ذکر است: حاج ابوتقوی السعیدی از فرماندهان جنبش النجباء عراق بود که دی‌ماه سال جاری در حمله نیرو‌های آمریکایی به مقر حشدالشعبی به شهادت رسید.

آیین بزرگداشت شهید «ابوتقوی السعیدی» در قم برگزار شد + تصاویر

آیین بزرگداشت شهید «ابوتقوی السعیدی» در قم برگزار شد + تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار