در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس مطرح شد؛

سردار کارگر: رسانه مهم‌ترین ابزار در میدان جنگ شناختی و ترکیبی دشمن است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نقش رسانه‌ها برای مقابله با جنگ شناختی و ترکیبی دشمن گفت: زمانی می‌توانیم در این میدان نبرد موفق باشیم که از قدرت پدافندی و آفندی لازم برخوردار باشیم.
کد خبر: ۶۵۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰ - 17February 2024

سردار کارگر: لزوم به‌کارگیری علوم و فناوری‌های نوین در تولید و انتقال اخبار/ نمره قبولی خبرگزاری دفاع مقدس/ نقش رسانه‌های در جنگ ترکیبی و شناختی دشمن بی‌بدیل استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز (شنبه) در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران روز به روز مقتدر و قدرتمندتر می‌شود، اظهار داشت: امروز با تحریم‌های بی‌سابقه و ظالمانه‌ای که آمریکا علیه کشورمان وضع کرده است، در یک جنگ اقتصادی قرار داریم.

سردار کارگر با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: هنوز مطالبه و رهنمود معظم‌له در حوزه اقتصاد مقاومتی محقق نشده است؛ سال‌هاست رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی بیانات و راهکارهای راهبردی و مهمی را ایراد فرموده‌اند که اگر توجه می‌شد و اقدامات لازم صورت می‌گرفت امروز شاهد چنین مشکلاتی نبودیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی و امنیتی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد، افزود: ما کشوری بودیم که سیم خاردار وارد می‌کردیم، اما امروز با همت جوانان و متخصصان داخلی تبدیل به کشوری شده‌ایم که در این حوزه فاصله چندانی با پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا نداریم.

وی با بیان اینکه اقتدار دفاعی و قدرت نظامی برای کشور ما بازدارندگی ایجاد کرده است، گفت: در حوزه اقتصادی و فرهنگی هم باید به گونه‌ای فعالیت کنیم که چنین بازدارندگی‌هایی ایجاد شود.

سردار کارگر با اشاره به اینکه، امروز در جنگ اقتصادی، فرهنگی، شناختی قرار داریم تصریح کرد: زمانی می‌توانیم در این میدان نبرد موفق باشیم که از قدرت پدافندی و آفندی لازم برخوردار باشیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های ادامه داد: دشمن به‌دنبال تغییر در باور مردم است؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ دشمن یک جنگ ترکیبی و هیبردی علیه ما شروع کرده است و در این میدان از همه ظرفیت‌های اقتصادی، امنیتی، اطلاعاتی و فرهنگی استفاده می‌کند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها برای مقابله با جنگ شناختی و ترکیبی دشمن، رسانه‌ها را در مهم‌ترین ابزار در این نبرد دانست و افزود: در گذشته رسانه در تلویزیون، رادیو و روزنامه خلاصه می‌شد، اما با آمدن اینترنت و گسترش شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها فراگیر و کاربردشان همگانی شد.

سردار کارگر در پایان با تاکید بر اینکه فضای مجازی امروز به یک فضای حقیقی تبدیل شده است، اظهار داشت: سال‌ها قبل رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص اهمیت فضای مجازی فرمودند؛ فضای مجازی در تراز انقلاب اسلامی است، بنده اگر در این مسئولیت نبودم علاقه داشتم در حوزه فضای مجازی فعالیت کنم و این نشان می‌دهد این حوزه چقدر مهم و راهبردی است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار