حافظ قرآن روسی: ایرانیان بسیار مهمان‌نواز هستند

نماینده روسیه در مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: قاریان و حافظان برجسته‌ای در این مسابقات حضور پیدا کرده‌اند. داوران نیز از سطح بالایی برخوردار هستند. از برگزارکنندگان این مسابقه قرآنی بزرگ و نورانی بسیار تشکر می‌کنم. بطور کلی از سطح رقابت‌ها رضایت دارم.
کد خبر: ۶۵۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰ - 17February 2024

حافظ قرآن روسی: ایرانیان بسیار مهمان‌نواز هستندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، برهان‌الدین رحیم‌اف نماینده کشور روسیه در رشته حفظ کل در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی اظهار داشت: اولین مرتبه‌ای است که در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران حاضر شدم. قبل از این هم در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور‌های لیبی، کویت، الجزایر، قطر، عربستان سعودی و چند کشور دیگر حضور پیدا کردم. وی افزود: واقعاً مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران عالی است. 

قاریان و حافظان برجسته‌ای در این مسابقه حضور پیدا کرده‌اند. من برخی از شرکت‌کنندگان را در مسابقات بین‌المللی دیگر نیز دیده بودم. به نظرم شرکت‌کنندگان کشور‌های قاره آفریقا از سطح بالایی برخوردار هستند.

نماینده کشور روسیه درباره جایگاه قرآن کریم در کشور روسیه بیان کرد: امروز در روسیه قرآن را بسیار تکریم می‌کنند. خدا را شاکرم که دوست‌داران قرآن در روسیه زیاد هستند. من حفظ قرآن را در روسیه از ۵ سالگی آغاز و در ۷ سالگی به پایان رساندم. امیدوارم روز به روز به تعداد قاریان و حافظان قرآن در جهان و به ویژه روسیه افزوده شود و شاهد گسترش قرآن در سطح بین‌الملل باشیم.

رحیم‌اف تصریح کرد: از برگزارکنندگان این مسابقه قرآنی بزرگ و نورانی بسیار تشکر می‌کنم. مردم ایران بسیار مهمان‌نواز هستند و اینجا با شرکت‌کنندگان با محبت و احترام برخورد می‌شود. به نظرم داوران نیز از سطح بالایی برخوردار هستند. بطور کلی از سطح مسابقات رضایت دارم.

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم جمهوری اسلامی ایران از پنجشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی آغاز شده و تا پنجشنبه ۳ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار