نماینده فلسطین در مسابقات بین‌المللی قرآن‌: استقامت مردم ما، ریشه در انس با آیات الهی دارد

نماینده فلسطین در مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: امروز جنایات اسرائیل که در فلسطین و به ویژه غزه در حال انجام است از چشم هیچکس پوشیده و پنهان نیست و تمام مردم جهان شاهد این نسل‌کشی بزرگ هستند. انس با قرآن مردم فلسطین سبب شده تا آن‌ها بتوانند با تأثیر گرفتن از آیات الهی استقامت پیشه کنند.
کد خبر: ۶۵۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰ - 17February 2024

نماینده فلسطین در مسابقات بین‌المللی قرآن‌: استقامت مردم ما، ریشه در انس با آیات الهی داردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ساهر نافز محمد اسمر» نماینده کشور فلسطین در در رشته حفظ کل چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی اظهار داشت: نخستین دفعه‌ای است که در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران شرکت می‌کنم. قبلاً در مسابقات بین‌المللی کشور‌های مصر، لبنان، اردن، ترکیه و... شرکت کردم. در ایران واقعاً یک جو قرآنی خوب و مثبتی حاکم است. به خوبی مشخص است که در جمهوری اسلامی ایران به برپایی مسابقات قرآن کریم التزام و اهتمام قوی وجود دارد.

وی افزود: در مرحله مقدماتی چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، داوری و نظارت خوبی صورت گرفت و مسابقه و شرکت‌کنندگان از سطح بالایی برخوردار هستند. من از ۷ سالگی حفظ قرآن کریم را شروع کردم و در ۱۵ سالگی آن را به اتمام رساندم و موفق به اخذ گواهی حفظ قرآن کریم در فلسطین شدم.

نماینده کشور فلسطین درباره نسل‌کشی و جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه در حال انجام دادن است، بیان کرد: امروز جنایات اسرائیل که در فلسطین و به ویژه غزه در حال انجام است از چشم هیچکس پوشیده و پنهان نیست و تمام مردم جهان شاهد این نسل‌کشی بزرگ هستند. من ساکن کرانه باختری هستم، همانطور که می‌دانید کرانه باختری و غزه از لحاظ جغرافیایی از یکدیگر جدا هستند، اما بعد از عملیات طوفان الاقصی، اسرائیل به شدت فشار برروی کرانه باختری را زیاد کرده است.

ساهر نافز محمد اسمر تصریح کرد: اگر امروز در فضای مجازی می‌بینید که مردم مظلوم فلسطین همواره با وجود دست و پنجه نرم کردن با جنگ، آیات قرآن‌کریم بر زبانشان جاری است این ریشه در جایگاه والا و ویژه قرآن کریم در فلسطین دارد. مدتی قبل از عملیات طوفان الاقصی، یک جلسه قرآنی بزرگ با حضور حدود ۱۰ هزار حافظ قرآن فلسطینی در غزه برگزار شد. این انس با قرآن مردم فلسطین سبب شده تا آن‌ها بتوانند با تأثیر گرفتن از آیات الهی استقامت پیشه کنند.

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم جمهوری اسلامی ایران از پنجشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی آغاز شد و تا پنجشنبه ۳ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار