در راه فتح قله‌ایم/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

معاون مهندسی و توسعه زیرساخت ستاد مرکزی راهیان نور: امسال میزبانی از زوار شهدا در یادمان‌های جنوب کشور متفاوت خواهد بود

حمید صادقی با شرح جزئیاتی از برنامه‌های عمرانی و زیرساختی در هشت یادمان جنوب کشور، از متفاوت شدن پذیرایی خادمان شهدا از زوار راهیان نور خبر داد.
کد خبر: ۶۵۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۸ - 20February 2024

کار عمرانی، فضای 8 یادمان دفاع مقدس را امسال تغییر می‌دهد«حمید صادقی» معاون مهندسی و توسعه زیرساخت ستاد مرکزی راهیان نور کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با اشاره به برنامه‌های عمرانی امسال در یادمان‌های دفاع مقدس اظهار داشت: طرح جامعی برای توسعه و تجهیز یادمان‌ها از سوی ستاد مرکزی راهیان نور کشور نوشته شده است که امسال با توجه به کمک‌های دولت و سازمان‌های معین، این طرح پیگیری می‌شود. براین اساس در ۲۵ یادمان جنوب کار‌های عمرانی از سال گذشته آغاز شده و ادامه دارد. 

صادقی افزود: از آنجا که یادمان عملیات والفجر ۸ فاقد حسینیه و مسجد بود، نیروی دریایی سپاه و دستگاه‌های معین بعد از محوطه‌سازی، ساخت مسجدی را در آنجا آغاز کرده‌اند که تا پایان سال به اتمام می‌رسد. 

وی تصریح کرد: در یادمان شلمچه کار حذف زوائد و ساخت سکوی روایتگری را پیگیری شد و کار خوبی صورت گرفت. زوائد بصری در اطراف حسینیه جمع آوری شده و محوطه‌سازی انجام شده است؛ همچنین مسیر دسترسی به خاکریز نونی شکل و زیرسازی آن نیز انجام شد. 

معاون مهندسی و توسعه زیرساخت ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به برخی اقدامات عمرانی در یادمان‌های دیگر بیان داشت: در یادمان عملیات کربلای ۴، علقمه، کار ساخت المان مزار شهدای گمنام این یادمان در حال اتمام است. 

صادقی افزود: در یادمان هور که سال گذشته به خاطر فرسایش مسیر یادمان، ریزش اتفاق افتاد، مسیر دسترسی بازسازی شد و هم اکنون امکان بازدید از یادمان فراهم است. مسیر‌های داخلی به واسطه اینکه سال گذشته آب‌شستگی و فرسایش داشت بازسازی و بهسازی شده است.

معاون مهندسی و توسعه زیرساخت ستاد مرکزی راهیان نور به اقدامات عمرانی در کانال کمیل اشاره کرد و گفت: در یادمان کانال کمیل محوطه‌سازی پارکینگ، حسینیه و سرویس بهداشتی انجام شده است. با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشت و اینکه زیرساخت کاملی در این یادمان نبود، با حفظ فاصله مرزی، اقدامات زیر ساختی خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: در یادمان شهید باقری علاوه بر بهسازی زیرساخت‌های سال گذشته، سالن نمایشی احداث شده است. زائرین علاوه بر اینکه در محل شهادت شهید باقری و سه همرزمش شاهد روایتگری راویان هستند در سالن نمایشی که ساخته شده برنامه‌ای ترکیبی تدارک دیده شده است. 

صادقی همچنین بیان کرد: در یادمان فتح‌المبین بخش اول ساخت حسینیه‌ای انجام شده و از سال گذشته بخش دوم کار ساخت آن را آغاز کرده‌ایم و در حال تکمیل است. همچنین در حال تکمیل مطالعات کار باقی یادمان‌ها نیز هستیم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار