دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

هراس تل‌آویو از تشدید حملات موشکی حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی

افزایش میزان و شدت حملات حزب‌الله لبنان به مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی در کنار ترس و وحشت شهرک‌نشینان صهیونیست، موجی از نگرانی و هراس را در میان سران و مقامات رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.
کد خبر: ۶۵۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 19February 2024

وحشت تل‌آویو از وضعیت بحرانی سرزمین‌های شمالیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - روزبه قمصری؛ افزایش حملات موشکی حزب‌الله لبنان به مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی و خرابی‌ها و ویرانی‌هایی که در پی این حملات آن ایجاد شده است، ضمن اینکه موجب ترس و وحشت شهرک‌نشینان صهیونیست شده، ساکنان بسیاری از مناطق مرزی با لبنان را نیز مجبور به ترک محل سکونت و تخلیه نقاط مرزی کرده و موجی وسیع از نگرانی و هراس را در میان سران و مقامات رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

بر همین اساس، در روز‌های اخیر شاهد هستیم که رسانه‌های صهیونیستی در اخبار و گزارش‌های خود به تحلیل وضعیت بسیار حساس و شکننده میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان می‌پردازند و با اشاره به قدرت و توان بالای موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان این هشدار را به سران و مقامات تل‌آویو می‌دهند که در صورتی که هرگونه جنگی بین ارتش «اسرائیل» و حزب‌الله لبنان دربگیرد شلیک موشک‌های این گروه مقاومت لبنانی می‌تواند خرابی‌ها و ویرانی‌های گسترده و قابل توجهی را در شهرک‌های صهیونیست‌نشین ایجاد کند.

حال در این میان رسانه‌های صهیونیستی، گسترده بودن تعداد موشک‌ها و دقیق بودن آن‌ها را دو ویژگی برتر حزب‌الله لبنان در مصاف با ارتش «اسرائیل» عنوان کردند. زیرا با توجه به صد‌ها هزار موشکی که هم اکنون در زرادخانه‌های موشکی حزب‌الله قرار دارد به این گروه مقاومت لبنانی این امکان را می‌دهد که در صورت هرگونه جنگی با رژیم صهیونیستی این امکان را داشته باشند تا روزانه صد‌ها موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطینی شلیک کنند.

موضوعی که با توجه به اینکه تا همین جای کار هم صد‌ها هزار شهرک‌نشین صهیونیست مجبور به ترک مناطق و خانه‌های خود شدند و اگر جنگ بزرگی هم مابین دو طرف شکل بگیرد قطعا شاهد به راه افتادن موج‌‎های بزرگی از آوارگان صهیونیست خواهیم بود. مسئله‌ای که می‌تواند بحران موجود در درون سرزمین‌های فلسطین اشغالی را به یکباره چندین برابر افزایش دهد؛ امری که با توجه به وضعیت و شرایط موجود از آستانه تحمل سران و مقامات تل‌آویو خارج است.

از طرف دیگر کارشناسان سیاسی و نظامی صهیونیست با توجه به چند ماه جنگ غزه و ناکامی‌های فراوان ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد با گروه حماس و تلفات و خسارات فراوانی که متحمل شدند صریحا هشدار می‌دهند که ارتش «اسرائیل» به هیچ عنوان نباید وضعیت و شرایطی را ایجاد کند که مجبور شود به صورت همزمان در دو جبهه بجنگد. زیرا اگر چنین اتفاقی روی بدهد بدون شک رژیم صهیونیستی نمی‌تواند این مبارزه را ادامه بدهد و شکست آن قطعی است.

اما موضوعی که در این میان بر میزان هراس و نگرانی رژیم صهیونیستی به ویژه فرماندهان نظامی ارتش آن افزوده تهدیدات اخیر «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان است که بار‌ها در سخنرانی‌های خود صریحا به این موضوع اشاره کرده که موشک‌های حزب‌الله لبنان قادر هستند تا تمامی نقاط سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف و حمله قرار بدهند.

بر همین اساس می‌توان گفت سخنان و اظهارات سران و مقامات رژیم صهیونیستی پیرامون درگیری‌های چند ماه اخیر با حزب‌الله لبنان در برابر سخنرانی‌های قدرتمند دبیرکل حزب‌الله لبنان که همواره از آمادگی این گروه مقاومت اسلامی لبنانی برای موشک باران و هدف قرار دادن سرزمین‌های فلسطین اشغالی نشان از ضعف و ناتوانی فراوان و غیرقابل انکار آن‌ها دارد.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که وضعیت و شرایط امروز در شمال سرزمین‌های فلسطین اشغالی به گونه‌ای است که می‌توان گفت رژیم صهیونیستی اصلا بر این مناطق هیچگونه کنترل و حاکمیتی ندارد و این شهرک‌نشینان صهیونیست هستند که خودشان به صورت فردی و خودجوش، بدون کمک تل‌آویو مسائل و مشکلات روزمره خود را برطرف می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار