مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی:

مستند قهرمانان کرمانی در دوران دفاع مقدس ساخته می‌شود

محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، از ساخت مستندهایی درباره شهدای استان کرمان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ - 19February 2024

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمد حمیدی‌مقدم» مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در آیین اکران مستند فیلم «بی‌قرار» با بیان اینکه حضور در این مراسم یک افتخار است زیرا استان کرمان شهدای بزرگی را تقدیم مملکت کرده، اظهار داشت: چگونگی رسیدن به طرح این مستند حکایت جالبی دارد و پس از اتفاقاتی که درباره شناسایی شهید یوسف‌الهی اتفاق افتاد، ایده اولیه مطرح شد.

وی مستند فیلم «بی‌قرار» را از زیباترین تولیدات مرکز گسترش در دو سال اخیر دانست و افزود: نخستین رونمایی این مستند در هفدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت مورد توجه بسیار مردم تهران قرار گرفت و جایزه دوم بخش شهید آوینی را از آن خود کرد. همچنین این مستند در اکثر شهرها بعد از جشنواره «سینماحقیقت» به نمایش درآمد و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

حمیدی‌مقدم با بیان اینکه در تاریخ دفاع مقدس شخصیت‌هایی بودند که به سادگی زیست می‌کردند و از خود حس و تأثیری بر جای گذاشتند که تاریخ، مدیون آنهاست، تصريح کرد: این شهدا در مقاطع مختلف، خطرات و پیچ‌های تاریخی همیشه به کمک ما آمدند. نگاهی که در فیلم بی‌قرار جاریست یک خودآگاهی و نقش شهودی است و امیدواریم همانطور که ما با این فیلم ارتباط برقرار کردیم مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، اظهار کرد: فیلم «بی‌قرار»، دلی ساخته شده و قرار است بگوید چه انسان‌هایی بزرگی هستند و چه انسان‌های بزرگتری در تاریخ ما مؤثر بودند و سردار ملی ما چگونه این عشق و علاقه را به شهید (شهید یوسف‌الهی) نشان می‌دهد. امیدوارم توانسته باشیم به نقش خود عمل کرده باشیم و شهیدی از دیار کرمان را به نقاط مختلف کشور و دنیا معرفی کنیم.

حمیدی‌مقدم در پایان با بیان اینکه امیدواریم سینمای مستند به همین قدر کفایت نکند، گفت: امیدوارم برای ستاره‌های بزرگ دفاع مقدس و شخصیت‌های تاریخی باز هم کار ساخته شود. این امر شروع شده و در سازمان سینمایی و مرکز گسترش، توجه به ساخت فیلم و مستند درباره شهدا و سرداران سال‌های دفاع مقدس در اولویت است. پروژه بعدی مرکز هم پروژه بزرگی است که در همین نقطه (کرمان) رقم می‌خورد. 

محمد حمیدی مقدم مدیر عامل، عبدالحسین بدرلو قائم مقام و معاون مستند و محمدعلی فارسی کارگردان «بی‌قرار» در اکران ویژه این مستند در سینما شهر تماشای کرمان حضور داشتند. «بی‌قرار» مستندی تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی درباره شهید یوسف‌الهی همرزم شهید سردار قاسم سلیمانی در زمان جنگ است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار