معاون امور زنان رئیس جمهور:

جای تلاش علمی بانوان در آثار نمایشگاه هنر‌های تجسمی فجر خالی است

خزعلی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه هنر‌های تجسمی فجر گفت: قرار است معاونت زنان دو جایزه در هنر‌های تجسمی اهدا کند.
کد خبر: ۶۵۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ - 19February 2024

جای تلاش علمی بانوان در آثار نمایشگاه هنر‌های تجسمی فجر خالی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در دولت سیزدهم عصر یکشنبه ۲۹ بهمن از شانزدهمین نمایشگاه جشنواره هنر‌های تجسمی فجر بازدید کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در این بازدید در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره حمایت از زنان در هنر توسط معاونت امور زنان و خانواده گفت: ما در خصوص سیاستگذاری و پشتیبانی در خدمت بانوان هنرمند هستیم، اما کار اجرایی انجام نمی‌دهیم.

وی درباره شاخص‌های انتخاب برگزیده‌ها اظهار کرد: مسئله بانوان از مسائل جزئی بالاتر رفته و کلان نگر شده است. مسئله محوریت خانواده برای اعتلای فرهنگ و احیای جامعه کمک کننده است؛ اگر در هنر کسی این‌ها را به تصویر بکشد کار بزرگی انجام داده است.

خزعلی با اشاره به نزدیکی آثار به تصویر کشیده شده به جامعه در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: به نظرم بسیاری از تصاویر می‌تواند وضعیت زندگی مردم را به نمایش بگذارد. تلاش زنان با وجود همه سختی‌هایی که در مسیر رشد پشت سر می‌گذارند و تلاشی که برای حفظ خانواده دارند به تصویر کشیده شده است. در این نمایشگاه بخشی از آثار درد و رنج زنان را در زمینه مقاومت یا از دست دادن عزیزان خود تصویر کرده بود؛ در مجموع به نظر می‌رسد تا آثار این نمایشگاه حدود زیادی به بطن جامعه نزدیک است.

وی با اشاره به جای خالی پیشرفت بانوان در این اثار افزود: دلم می‌خواست بخش‌های بیشتری با نگاه زنان و خانواده را در این جشنواره شاهد باشم. آثاری که بر توانمند سازی و پیشرفت زنان تمرکز بیشتری داشت. به بیشتر موضوعات در این جشنواره پرداخته شده، اما جای تلاشی که بانوان در بخش علمی انجام می‌دهند خالی بود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور درباره اهدای جایزه از سوی این معاونت در جشنواره شانزدهم هنر‌های تجسمی گفت: ما قرار شده است که دو جایزه را برای جشنواره تجسمی و دو جایزه برای فیلم فجر داشته باشیم که حالا در راه جشنواره فیلم فجر هستیم. هنوز انتخاب نکردیم که جایزه به کدام بخش‌ها تعلق خواهد گرفت، اما آثاری را کاندید کردیم که جایزه دهیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار