حضور حداکثری، اقتدار ملی/ رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فعالیت‌های جهادی؛ گامی موثر برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی/ مشارکت در انتخابات، حلال مشکلات کشور است

نگاهداری با بیان اینکه اردو‌های راهیان نور مردم را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌کند، گفت: پیشرفت‌های کشور نتیجه فرهنگ ایثار و مقاومت است که تقویت این فرهنگ در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی تأثیرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۶۵۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ - 19February 2024

«بابک نگاهداری» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع‌ مقدس مستقر در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، پیرامون اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات اظهار داشت: در این دوره از انتخابات، دشمنان انقلاب اسلامی و ایران تمرکز ویژه‌ای روی تبلیغ و تهییج مردم به عدم مشارکت در انتخابات کرده‌اند. آن‌ها می‌خواهند این انتخابات را به‌عنوان رفراندومی غیررسمی علیه ایران جا بزنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: مردم، رسانه‌ها و نخبگان باید در این مقطع هوشیار باشند تا مشارکت حداکثری که یکی از راه‌های اصلی خنثی کردن خباثت‌های دشمنان ایران و انقلاب است، تحقق یابد.

نگاهداری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم از تمام صاحبان تریبون خواسته‌اند که در این ایام، در جهت جهاد تبیین در مورد انتخابات توجه و تمرکز کرده و مردم را به حضور حداکثری در انتخابات تشویق کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در مورد اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: مردم ما باید بدانند که مشارکت، حل‌المسائل همه مشکلات کشور است. اینکه برخی مشکلات را بهانه عدم مشارکت عنوان می‌کنند، اتفاقاً برای حل آن‌ها باید به‌دنبال مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشند. افزایش کارآمدی نظام، حل مشکلات معیشتی، افزایش اعتماد عمومی، تقویت سلامت روانی جامعه، افزایش انسجام اجتماعی، مبارزه با فساد اجتماعی و تحقق عدالت از جمله اموری هستند که با مشارکت بالای مردم در انتخابات حاصل می‌شوند.

نگاهداری تصریح کرد: مردم منتظر نباشند که کسی مشکلات را حل کند، تا مشارکت کنند. مردم باید مشارکت کنند تا مشکلات حل شوند.

نگاهداری در مورد اهمیت ترویج فرهنگ دفاع مقدس اظهار کرد: در انقلاب اسلامی، هر جا کار به‌دست مردم داده شد، موفقیت در پی آن آمد، مانند دفاع مقدس، جهاد سازندگی و کمیته‌های انقلاب. رهبر معظم انقلاب اسلامی هم ابتدای امسال فرمودند که نباید اقتصاد را بیش از اندازه دولتی کنیم؛ لذا باید به‌سمت اقتصاد مردمی پیش برویم؛ از این‌رو شاید بتوان اصلی‌ترین تبلور حضور و نقش‌آفرینی مردم را در دفاع مقدس دانست که نتیجه توجه به فرهنگ جهادی بود.

وی در پایان با بیان اینکه اردو‌های راهیان نور مردم را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌کند، گفت: پیشرفت‌های کشور تا امروز مدیون فرهنگ جهادی بوده که نظام را تا اینجا رسانده است و هر حرکتی که در راستای تقویت این فرهنگ صورت گیرد، در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها