در مراسم معارفه مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛

سردار کارگر: بازدید ۸ هزار مهمان ویژه خارجی از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید پاتوق فرهنگی شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: زمانی توفیق حاصل می‌شود که موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پاتوق فرهنگی شود و پیشکسوتان دفاع مقدس در ساعاتی از روز بخشی از اقدامات فرهنگی موزه را عهده‌دار شوند. 
کد خبر: ۶۵۲۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ - 20February 2024

سردار کارگر: استقبال حداکثری مردم ایران از فرهنگ دفاع مقدس و احیای نام و یاد شهدا/ پیشکسوتان دفاع مقدس عهده‌دار مسئولیت‌های موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شوندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که صبح امروز (سه‌شنبه) در محل این موزه برگزار شد، به رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به فرماندهان، رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس مبنی بر اینکه «دفاع مقدس را همانطور که خود درک کرده‌اید برای جوانان و نوجوانان بازگو کنید» اشاره کرد و با بیان اینکه، امام خامنه‌ای تاکید دارند، تولیدات و فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس و مقاومت باید ۱۰۰ برابر شود، اظهار داشت: یقین داریم با توجه ظرفیت‌های موجود در کشور و همت همگانی می‌توانیم مطالبه معظم‌له را محقق کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوران دفاع مقدس و امکانات و وضعیت کشور در آن دوران، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس در شرایطی بودیم که حتی سیم‌خاردار را هم وارد می‌کردیم، اما وقتی مردم و جوانان پای کار آمدند، پیروزی حاصل شد و بحمدالله امروز از کشور‌های قدرتمند و با اقتدار در حوزه نظامی و امنیتی هستیم و اهمیت این همت همگانی وقتی ملموس می‌شود که می‌بینیم اقتدار بازدارندگی بی‌نظیری در کشور ایجاد شده است. 

سردار کارگر به ضرورت و اهمیت ترویج روحیه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: رزمندگان دفاع مقدس از ابتدا دنبال تولید و نوآوری بودند که امروز در نتیجه تلاش‌ و پشتکار آن‌ها، جزو کشور‌های پیشرفته هستیم.

وی افزود: اگر امروز نیز با همان رویکرد دفاع مقدس حرکت کنیم و ارزش‌های آن دوران را ترویج و نشر دهیم، جوانان می‌پذیرند و به پیشرفت دوچندان خواهیم رسید.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه، نتایج نظرسنجی جدیدی که انجام شده است، نشان می‌دهد مردم استقبال و اقبال خوبی نسبت به شهدا، شهدای گمنام و ترویج فرهنگ‌ دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها دارند، ادامه داد: نزدیک به ۹۰ درصد مردم از اینکه خیابان‌ها به نام شهدا ‌نام‌گذاری شود، استقبال کرده‌اند و این در حالی است که ۷۰ درصد افراد نظرسنجی شده نسبتی با دفاع مقدس نداشتند. 

سردار کارگر در ادامه خطاب به مدیرعامل جدید موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: انتظار می‌رود که چابک‌سازی در مجموعه موزه صورت گیرد و در نزدیک‌ترین زمان، به ماموریت‌ها رسیدگی شود. متناسب‌سازی سازمان از نظر نیروی انسانی و تجهیزات مهم است و مسئله مهارت‌آموزی که امروزه مهم‌تر از علم‌آموزی است در دستورکار قرار گیرد تا کارکنان مهارت لازم را در انجام وظایف داشته باشند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: انتظار داریم سازماندهی خوبی صورت گیرد و کارکنان موزه مخاطبین را شناسایی کرده و به بازدید از این موزه ترغیب کنند و تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور حداکثری مردم تهران بویژه خانواده شهدا و رزمندگان صورت پذیرد. 

سردار کارگر در ادامه به اهمیت استفاده از نخبگان و موضوع مخاطب‌شناسی اشاره و تصریح کرد: موضوع مخاطب‌شناسی مهم است؛ لذا به‌دنبال این هستیم که موزه‌های دفاع مقدس محلی برای حضور پیشکسوتان و جوانان باشد تا سوالات نسل جوان در این اماکن پاسخ داده شود، چرا که معتقدیم اگر دفاع مقدس را درست به مردم و جوانان تبیین کنیم، به بسیاری از سوالات پاسخ داده می‌شود. 

وی شناخت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهر تهران را در این روند ضروری دانست و تاکید کرد: قرارگیری موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پایتخت با توجه به اینکه شهر تهران از تنوع سیاسی، فرهنگی و اجتماعی عظیمی برخوردار است می‌تواند یک فرصت گران‌قیمت باشد. 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: بازدیدکنندگان از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم به لحاظ کمی و هم کیفی اهمیت دارند، در این میان، قشری که باید سراغش برویم نوجوانان و جوانان هستند.

سردار کارگر در بخش پایانی سخنان خود، حضور بیش از هفت میلیون نفر در اردوهای راهیان نور تا قبل از شیوع ویروس کرونا را کار بزرگ و ارزشمندی دانست و با تاکید بر اینکه، این کار بزرگ در موزه هم باید اتفاق بیفتد، تصریح کرد: ملاک در ارزیابی عملکرد موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تعداد بازدیدکننده‌ها و برگزاری برنامه‌های ویژه دفاع مقدس در آن است.

وی افزود: براساس آمار بیش از هشت هزار مهمان ویژه خارجی از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرده‌اند که اتفاق بسیار خوبی است، اما زمانی توفیق حاصل می‌شود که این مکان پاتوق فرهنگی شود و پیشکسوتان دفاع مقدس در ساعاتی از روز بخشی از اقدامات فرهنگی موزه را عهده‌دار شوند. 

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها