وصیت‌نامه شهید «محمدمحسن امام جمعه شهیدی»:

ولایت را در هیچ شرایطی تنها نگذارید

شهید «محمد محسن امام جمعه شهیدی» در وصیت نامه خود آورده لست: ولایت را در هیچ شرایطی تنها نگذارید. همیشه با قلبتان با کارتان با روحیه‌تان از امام این نگین پر بها حفاظت و پشتیبانی کنید.
کد خبر: ۶۵۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۰ - 22February 2024

ولایت را در هیچ شرایطی تنها نگذارید

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «محمد محسن امام جمعه شهیدی» در تاریخ دهم آذر ۱۳۴۰ در شهر قزوین به دنیا آمد. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. جهادگر بود. یکم اسفند ۱۳۶۴ با سمت فرمانده گروهان در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به پهلو شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است. برادرش محمدسعید نیز به شهادت رسیده است. 

وصیت نامه شهید «محمد محسن امام جمعه شهیدی»:

الهی از تو شرمنده ام که بندگی نکردم و از خودم شرمنده ام که زندگی نکردم و از مردم شرمنده ام که اثر وجودی ام برای آن‌ها چیزی نبوده است. محل‌های کارتان را به عبادتگاه مُبدل کنید؛ مراکز خود را محل نور و عنایت و رحمت حق تعالی کنید و به نماز اهمیت دهید؛ همچنان که در زیارت امام حسین (ع) می‌خوانیم: «اشهدانک قد اقمت الصلاه و اتیت الزکاه و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر.»

سفارشی به همکاران عزیز: همان طور که علی (ع) به استانداران و کارفرمایان خود سفارش می‌فرماید: «ای فرمانداران! وقتی برای من نامه می‌نویسید، با قلم ریز بنویسید؛ بین سطر‌ها را فاصله نیندازید؛ فشرده بنویسید و قلم فرسایی نکنید و جان کلام را بنویسید، برای این که ضرر به بیت المال وارد نشود.»

صحبت امام زمانمان در رابطه با انفاق که می‌فرماید: «اگر بدانم عبایم را هم باید بدهم، می‌دهم که «من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم»؛ کسی که شب را به صبح برساند و در امور مسلمین اهتمام نورزد، مسلم نیست.» خلاصه کاری کنیم که در گردنه‌ی حق الناس معطل نباشیم!

خداوندا! می‌دانم که رسیدن به درجه و مقام لقاء و زیارت خداوند مختص افراد صالح و متقی است و گنهکاران را در آنجا جایگاهی نیست؛ لکن بارالها! در این جا توبه و ندامت خود را با کمال سرافکندگی و شرمساری به محضر ارحم الراحمین دارم و ناامید از رحمت بی منت هایت نیستم.

بارالها! به حق محمد (ص) و آل محمد از گناهان و ناخالصی هایم، درگذر و مرا در پیشگاه این خاندان عزیز، شهدا، صالحین و امام عزیزمان شرمسار نگردان و شفاعت حسین (ع) سادات، ولی و فرمانده مان، صاحب الامر (عج) را نایل فرما.

خدایا! مرا ببخش به خاطر شاکر نبودنمان و ما را ببخش به خاطر فراموش کردن خودمان که چه بودیم و چه شدیم و چه خواهیم شد. مولا علی (ع) می‌فرماید: «خوشا به حال کسانی که در تمام امور، اخلاص برای خدا را فراموش نکنند و تمام کار‌های خود را مخلصانه برای خدا انجام دهند.» این کار باعث رهاشدن از شر شیطان و نجات پیداکردن از آتش جهنم است و بدانید که اخلاص، محک الهی است و جایی که اخلاص نباشد، اختلاف است و جایی که اختلاف باشد، خودپرستی، هوا و هوس است و در همان جا شیطان -ام الفساد وجود دارد؛ یعنی این که انسان‌ها باید انتخاب کنند: راحتی را در دنیا و یا در آخرت. اگر راحتی را در دنیا می‌خواهند، نباید در آخرت به دنبال آن بگردند و اگر در آخرت می‌خواهند، باید در دنیا دنبال آن باشند و در همه حال از ذکر و یاد خدا غافل نباشید و در همه‌ی کار‌ها از اهل عصمت و طهارت کمک بطلبید.

در حین ادای واجبات به مستحبات تأکید داشته باشید و در کردارتان صادق باشید که صداقت مقدمه هدایت و تضمین کننده نجات است.

سخنی با عزیزان و همکاران و جهادگران فی سبیل الله، مخصوصاً برادران مسؤول در امور که در عین توجه به فرمایشات مولای متقیان (ع) که ابتدا عرض کردم و توجه به مسأله‌ی روستاییان و طبقه‌ی محروم و زحمتکش کشور عزیزمان که امام عزیز عنایت زیادی به آن‌ها دارند سعی نمایید با روی خوش و روحیه‌ی انقلابی اسلام و با نیتی خالص و صادق به آن‌ها نگاه کرده و برای آن‌ها از کوچکترین خدمتی دریغ نفرمایید و خلاصه‌ی کلام اینکه: کاری کنید که در گردنه‌ی حق الناس معطل و سرگردان نباشید؛ خداوند بر توفیقات شما بیفزاید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها