دلایل تن دادن اشغالگران آمریکایی به خروج از عراق

تحلیلگران عراقی با اشاره به گفت‌وگو‌های انجام شده میان بغداد و واشنگتن در زمینه خروج نظامیان آمریکایی از عراق، به دلایل تن دادن آمریکا به این خروج پرداختند.
کد خبر: ۶۵۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ - 20February 2024

دلایل تن دادن اشغالگران آمریکایی به خروج از عراقبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، «قاسم التمیمی» تحلیلگر عراقی اظهار داشت: ضربات مهلک مقاومت سبب شد که آمریکا به گفت‌وگو درباره جدول عقب نشینی روی آورد.

وی افزود: سناریوی ۲۰۱۱ که اشغالگران مجبور به عقب نشینی از عراق شدند، در حال تکرار است.

این تحلیلگر با بیان اینکه اشغالگران آمریکایی به بهانه مبارزه با داعش و از دریچه‌ای که تروریست‌های تکفیری ایجاد کردند، پس از سال ۲۰۱۱ به عراق بازگشتند، گفت: بازگشت آمریکایی‌ها به عراق تکرار نخواهد شد و داعش هم بازنمی‌گردد.

التمیمی اضافه کرد: همه به این باور محکم رسیده‌اند که داعش ساخته و پرداخته آمریکا بوده تا عراق را ناامن و مسیر ورود نیرو‌های آمریکایی به عراق را هموار کند.

از سوی دیگر «علی الفتلاوی» از رهبران ائتلاف فتح عراق گفت: رژیم صهیویستی و آمریکا دو روی یک سکه و به دنبال هیمنه و تحمیل اراده بر ملت‌های مستضعف هستند.

وی افزود: آمریکا به شیوه‌های مختلف به دنبال فشار بر دولت عراق است، زمانی دینار عراق و زمانی نیرو‌های امنیتی و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و زمانی نیز داعشی‌ها را به حرکت درمی‌آورد.

«قاسم بلشان» تحلیلگر امور سیاسی عراقی نیز گفت: آمریکا به دنبال سیطره بر خاورمیانه از طریق عراق است. علت تحرکات اقتصادی و امنیتی واشنگتن علیه عراق، به انتخابات ریاست جمهوری این کشور مربوط می‌شود.

نیرو‌های اشغالگر آمریکایی همراه با سایر نظامیان خارجی در قالب به اصطلاح ائتلاف بین المللی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر شده اند که بزرگترین پایگاه آن‌ها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیرو‌های نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در مرکز بغداد مستقر کرده‌اند.

سریال جنایات‌های آمریکا در داخل عراق همچنان ادامه دارد و آخرین آن نیز، هدف قرار دادن «ابوباقر الساعدی» یکی از فرماندهان مقاومت عراق بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار